בע"ה י"ח ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

"מזהמים את החקירה"

בסביבתו של אלאור אזריה זועמים על ההצהרות התקשורתיות של גורמים בצבא לקראת הכרעת הדין: "מאמצים בלתי נלאים להשפיע על תוצאות המשפט" - לתובע לא ניתן אישור להתראיין

  • אורי קירשנבום
  • ד' טבת תשע"ז - 09:00 02/01/2017
גודל: א א א
(אברהם שפירא)
(אברהם שפירא)

ביום רביעי הקרוב ימסרו שופטי בית הדין הצבאי ביפו את הכרעת הדין במשפטו של החייל אלאור אזריה שנאשם בהרג המחבל בחברון בפורים אשתקד.

מי שעקב ולו במעט אחרי התקשורת בסוף השבוע האחרון היה ער להתבטאויות רבות של גורמים צבאיים הקשורים למשפט, החל מ"גורם צבאי בכיר" ואלמוני שצוטט בערוץ 10 כמי שמעריך שאלאור יורשע במשפט וכלה בראיון מגזיני ומלא הערצה של התובע במשפט, ע"ד נדב וייסמן, ב'גלובס'. יש לציין כי ראיון שכזה מחייב את אישורו של דובר צה"ל.

אלא שהראיון המדובר עם עו"ד וייסמן לא קיבל את אישורו של דובר צה"ל ובנוסף, בצה"ל לא נקטו הליכים כנגד התובע שהתראיין בניגוד לנהלים ולפקודות בצה"ל.

עורך הדין שגויס לתקופת מילואים ארוכה לשם הרשעת החייל, דבר שמתוקצב במאות אלפי שקלים על ידי המדינה, מתהדר בראיון, הלא מאושר כאמור, בכך שהוא מנהל את המשפט "משום שזה משפט על הערכים שלנו כמדינת ישראל ועל הערכים של צה"ל".

>הירשם עכשיו ותקבל את הכותרות החשובות למייל האישי!<

בסביבתו של אלאור הביעו זעם על האמירות שיצאו מפי גורמים צבאיים בסוף השבוע וטענו כי מדובר בחלק מהליך ממושך שנועד "לזהם את המשפט". "בני משפחת אזריה ועורכי הדין כץ ובסרגליק רואים בחומרה רבה את המאמצים הבלתי נלאים של גורמים בצבא להשפיע על תוצאות המשפט גם ערב הכרעת הדין", אומרים לנו היום בסביבתו של אלאור.

רן גרמי בוזגלו (אברהם שפירא)

"אנו קוראים לשר הבטחון לפתוח מיידית בחקירה ולאתר את אותו 'גורם צבאי בכיר' שדאג לזמן אליו כתבים ולעדכן אותם שאלאור, כביכול, יורשע".

"ויסמן הוא האחרון שיכול לנכס לעצמו ערכים שכאלה", אומר רן כרמי בוזגלו, ממטה המאבק, לקול היהודי."מדובר בעורך דין מהמגזר הפרטי שגויס בצורה חסרת תקדים לתשעה חודשים של מילואים. אנחנו לא זוכרים מקרה כזה, פעם אחרונה שאנשים גויסו לתקופות כאלה היה במחלחמת יום הכיפורים, שם היה מדובר כמובן בלוחמים, מצא את ההבבדלים".

"החתירה האובססיבית של וייסמן להרשעה נובעת בין היתר מההבנה שגם הקריירה האישית שלו תיפגע בעקבות זיכוי", מוסיף בוזגלו.

מדובר צה"ל נמסר בתגובה לטענות: ״טענות הכתב בנוגע לדברים שצוטטו בשם גורם צבאי בכיר בנושא חסרות שחר, שכן המידע לא נמסר מפי גורם צבאי״, נמסר בהתייחסות לציטוטים שפורסמו בחדשות ערוץ 10.

תגובות (2) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 15 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד