בע"ה י"א ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

היום: הכרעת הדין במשפט אלאור אזריה

משפטו של הלוחם שחיסל מחבל בחברון מגיע להכרעה. תומכים רבים כבר הגיעו למקום • כל העדכונים על המשפט שהמחיש את הנתק בין מערכת הבטחון ללוחמים בשטח

  • ו' טבת תשע"ז - 08:22 04/01/2017
גודל: א א א
אלאור אזריה (הלל מאיר, tps)
אלאור אזריה (הלל מאיר, tps)

בבית הדין הצבאי בקריה בתל אביב יתקיים היום (רביעי) הדיון המכריע במשפטו של הלוחם אלאור אזריה שחיסל מחבל בחברון. מאות מפגינים צפויים להגיע ולתמוך בלוחם.

אין ספק שמדובר בהכרעה שעלולה לפגוע קשות באימון הלוחמים במפקדיהם ובמערכת הבטחון בכלל. במדובר במשפט שהדגיש את הקרע והריחוק בין הציבור בכללו לבין מערכת הבטחון ומערכת המשפט בישראל. על פי הסקרים למעלה מ-80% מהציבור בישראל עומד לצדו של הלוחם אזריה וסובר שאין להטיל עליו שום עונש.

המפגינים כבר סמוך לקריה בתל אביב, הבוקר

השופטים שיכריעו את המשפט הם אלוף משנה מאיה הלר, סגן אלוף כרמל ווהבי וסא"ל ירום סיטבון. השופטים יקבעו האם לקבל את טענת התובע עו"ד נדב וייסמן, עו"ד בכיר בעולם המשפט בישראל אשר גויס במיוחד למשפטו של אזריה, שטען כי הלוחם שינה את גרסאותיו, ובכך להרשיעו בהריגה. או שמה יקבלו את טענות עורכי דינו של אזריה אילן כ"ץ ואייל בסרגליק שטענו כי הלוחם פעל מתוך תחושת הגנה, ויזכו את אזריה.

זירת הפיגוע בחברון בה חוסל המחבל שביצע את הפיגוע (TPS)

תומכים רבים בלוחם הצעיר כבר התקבצו סמוך לקריה בתל אביב. תומכים טענו לאורך הדין, כי גורמים בפרקליטות הצבאית ובצה"ל בכלל מזהמים את החקירה. החל מחריצת דינו של הלוחם בידי שר הבטחון דאז, משה בוגי יעלון, שעל רקע הפרשה פוטר מתפקידו, דרך ראיונות שנתנו "בכירים צבאיים" לתקשורת וכלה באמירות שונות של הרמטכ"ל גדי אייזנקוט.

>הירשם עכשיו ותקבל את הכותרות החשובות למייל האישי!<

השבוע פורסם לראשונה בקול היהודי כי ראיון שנתן התובע וייסמן לאתר גלובס לא קיבל את אישור דובר צה"ל, אולם לשאלת הקול היהודי אלו הליכים ננקטו כנגד התובע שחרג מסמכותו, אך דובר צה"ל סרב להגיב לשאלה.

מפגינים למען אזריה (אברהם שפירא)

כמו כן, שניים מהשופטים קודמו במהלך המשפט, דבר שלטענת תומכי אזריה נועד בכדי להטות את המשפט המתוקשר. אל"מ הלר לדוגמא, קודמה לאחרונה לתפקיד שופטת בית הדין הצבאי לערעורים וסגן אלוף ווהבי קודם בדרגה.

האירוע החל בפורים, אז התנפלו שני ערבים על לוחם צה"ל בחברון ודקרו אותו. אחד המחבלים חוסל ישר בידי כוח צה"ל והשני נפצע. מיד לאחר מכן, צעקו נוכחים במקום כי המחבל החי מחזיק בחיקו מטען חבלה. אלאור אזריה שהיה במקום ביצע ירי לעבר המחבל ולפי חלק מהטיעונים, הוא זה שחיסל אותו.

תגובות (0) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 13 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד