בע"ה י"ט אדר ב תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

"מניעת הפיגוע הבא - על ידי פעולות תגמול"

לאחר הפיגוע מתגברות הקריאות: "להחיל ריבונות ביהודה ושומרון". בקבינט הורו על שורת צעדים בעקבות הפיגוע

  • י' טבת תשע"ז - 22:50 08/01/2017
גודל: א א א
זירת הפיגוע (הלל מאיר, tps)
זירת הפיגוע (הלל מאיר, tps)

"הפיגוע שהתרחש היום בירושלים הוא מסוג הפיגועים שאין שום סיכוי בעולם למנוע מראש מבלי לגדוע את התקווה שמניעה אותו". כך אמר היום (ראשון) ח"כ בצלאל סמוטריץ' בתגובה לפיגוע.

"כל עוד המוטיבציה לפגע קיימת יימצא נהג המשאית שיחליט ברגע וללא התראה מוקדמת לרצוח יהודים. את המוטיבציה גודעים באמצעות גדיעת התקווה שעליה נשען הכל", אמר סמוטריץ' והוסיף כי יש "להחיל את הריבונות הישראלית על כל שטחי יהודה ושומרון ולהבהיר שלא תקום מדינה פלשתינית".

גם בתנועת דרך חיים ביקשו לגדוע את שורש הבעיה המייצר את הפיגועים. "הטרור הערבי נגד יהודים ניזון משנאת ישראל, מהתקווה לפגוע ולהחליש אותנו, ומהחולשה שלנו להלחם כנגדו. לכן"הדרך היחידה למניעת פיגועי טרור היא פעולות תגמול", ציטטו ב'דרך חיים' את דבריו של הרבי מליובאוויטש לחיים בר-לב. "יש לפגוע בכל הסביבה הרחבה התומכת במחבלים, לפגועבתומכי הטרור המוצהרים, לפעול לחיסול ארגוני הטרור, ולתת לכוחות הביטחון לפעול ללא פחד ממגבלות משפטיות שאינן במקומן", הוסיפו.

>הירשם עכשיו ותקבל את הכותרות החשובות למייל האישי!<

עוד הוסיפו בדרך חיים וציינו כי הנהגה יהודית הפועלת לפי תורה דואגת לנקמת הדם השפוך".

| מנגנון הסתה בתוך מערכת החינוך

יו"ר סיעת הבית היהודי ח"כ שולי מועלם אמרה, כי "האחריות היא על הרשות הפלסטינית שמפעילה מנגנון הסתה משומן גם בתוך מערכת החינוך. התנהלותה של הרשות קיבלה עידוד מההחלטה באו"ם שנעשתה בגיבוי ממשל אובמה. מבחינתם אין שום מניעה להמשיך לקרוא לשלום כלפי העולם ולקרוא לרצח יהודים כלפי הערבים".

סגן שר הביטחון הרב אלי בן דהן הגיב לפיגוע: "שר החוץ קרי ונציגי המדינות החברות במועצת הביטחון של האו"ם מוזמנים להגיע לירושלים לראות את פירות ההסתה הפלסטינית שאותה הם מעודדים בהם ולהבין עם מי יש לנו עסק. המזרח התיכון הוא לא שוויץ. מחדל שחרור האסירים מכה בנו שוב ומלמד אותו שאסור לשחרר אסירים בשום מצב", אמר בן דהן.

השר לבטחון פנים ארדן הנחה את משטרת ישראל שלא להחזיר את גופת המחבל. "מדובר בפיגוע נפשע, כואב וחמור במיוחד שעלול להוביל לפיגועי חיקוי נוספים. לא נאפשר למחבל הנתעב ולמשפחתו לקיים הלוויה בה הוא יזכה לכבוד שיעודד מפגעים נוספים. יש לקבור את גופתו אך ורק על ידי כוחות הביטחון ובמקום ללא נגישות למשפחתו ולתומכיו".

כמו כן, הקבינט המדיני-בטחוני התכנס היום והחליט על שורת צעדים בעקבות הפיגוע. בין היתר, הופעל כתר על שכונת ג'בל מוכבר ממנה יצאה המחבל, כמו מחבלים רבים נוספים בעבר. עוד הוחלט להרוס את ביתו של המחבל בהקדם האפשרי, לדחות בקשות לאיחוד של בני משפחת המחבל עם ערבים מרצועת עזה ויו"ש וכן למנוע את העברת גופת המחבל למשפחתו.

כמו כן, בקבינט החליטו להפעיל צווי מעצר מנהלי כנגד מי שיביע הזדהות עם ארגון הטרור דאעש.

תגובות (2) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


4 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 20 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד