בע"ה י"א ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

בנט: חיילים נהרגו בשם "המוסריות"

השר נפתלי בנט הגיב להרשעתו של אלאור אזריה ודיבר על "מוסר לחימה"

  • כלב אליהו
  • י"ב טבת תשע"ז - 17:10 10/01/2017
גודל: א א א
כוח צהל בפעילות. אילוסטרציה (דובר צהל)
כוח צהל בפעילות. אילוסטרציה (דובר צהל)

שר החינוך נפתלי בנט, התראיין לאחרונה לתכניתם של ירון דקל ועמית סגל בגלי צה"ל, על רקע הרשעתו של החייל אלאור אזריה בשבוע האחרון. בין היתר נשאל שר החינוך, לאור פסיקתו של בית המשפט כי המניע לירי הוא נקמה, האם נקמה היא אמצעי כאשר מחבל בן-בליעל בא לפגוע ולרצוח חיילים.

שר החינוך השיב לשאלה ואמר "אנחנו, ואני אומר באחריות, צה"ל הוא הצבא המוסרי ביותר בעולם. אף אחד לא צריך ללמד, לא אותי ואף חייל צה"ל, ולא אף מפקד מה זה הצבא המוסרי הזה. ולצערי, בשם המוסריות הזאת, גם נפלו חיילים, כולל במבצע 'צוק איתן' ואנחנו חייבים לעמוד בסטנדרטים האלה".

לקראת האתר החדש: עזור לנו להיות אתר טוב יותר – לחץ כאן!

ראיונו של שר החינוך בנט, בא על רקע הדברים שאמר שר הביטחון ליברמן, כי חנינה של החייל אפשרית מבחינה חוקית אך ורק לאחר פנייתו האישית או של אחד מבני משפחתו כמובא בחוק. שר החינוך סתר את הדברים ואמר כי יש לזכור כי כל חייל שנשלח לקרב על-ידינו חייב לקבל גיבוי בכל מקרה, וגיבוי נותנים כאשר יש קושי.

בדבריו, השווה בנט את המקרה של החייל אזריה, לאירועים אחרים בעבר שבהם ניתנה חנינה בטרם משפט, כגון קו 300. על רקע זה, הסביר בנט כי הדרישה לחנינה שנעשית על-ידי פוליטיקאים שונים נובעת מכך שהגיבוי הנדרש לכל חייל, מכריח את הפעלת החנינה במקרה זה, ולכן החנינה היא לא כלי משפטי אלא עניין ציבורי. עיניהם של הורים לחיילים נשואות למקרה זה, וישנה ציפייה כי צה"ל יגבה את לוחמיו גם אם שגו, וללא קשר להכרעת בית המשפט.

תגובות (14) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 13 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד