בע"ה י"ט אדר ב תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

הרצח בצפון: "להוכיח שמדובר ברצח לאומני"

אמו של נתנאל עראמי הי"ד קוראת למשפחת נגר: האבקו להכרה ברצח כפיגוע לאומני

  • אורי קירשנבום
  • י"ד טבת תשע"ז - 20:50 12/01/2017
גודל: א א א
קברו של נתנאל עראמי הי'ד (יהודה פרל)
קברו של נתנאל עראמי הי'ד (יהודה פרל)

"כשהשמטרה רוצה לטשטש את העובדה שהיא נוהגת ברשלנות היא מנסה להפנות את זה לכיוון אחר" - זו המסקנה של מרים עראמי מסיפור הרצחו של בנה נתנאל הי"ד בפיגוע הסנפלינג בפתח תקווה לפני כשנתיים.

על רקע פרשת הרצחה של תהילה נגר הי"ד סמוך לטבריה, רצח אותו מגדיר אביה כרצח לאומני לכל דבר - חרף הצהרת המשטרה כי מדובר ברצח על רקע פלילי, פונה עראמי, בשיחה עם הקול היהודי,למשפחתה של תהילה וקוראת להם לצאת למאבק. בדומה למאבק שהובילה משפחת עראמי לאחר רצח נתנאל, כשהמשטרה בקשה לומר שמדובר בתאונת עבודה ורק בתום מאבק של המשפחה הוגדר הרצח כפיגוע על רקע לאומני על כל הנגזרות מכך.

קראו עוד על פיגוע הסנפלינג

עראמי מזכירה לאורך כל השיחה שהרשלנות של המשטרה בחקירת הרצחו של נתנאל הביאה לתוצאה העגומה שהרוצחים למעשה מסתובבים חופשי. על אף שאחד הערבים שנחקרו לאחר הרצח קשר את עצמו למעשה, הממצאים לא הבשילו לכדי כתב אישום ולמעשה כל החשודים ברצח שוחררו.

אזכרה במלאת שנה להרצחו של נתנאל עראמי הי"ד (צילום: יהודה פרל)

"התעקשנו והצאנו הפגנות, אם לא היינו מתעקשים היו מגדירים את זה כתאונת עבודה", מספרת עראמי. "באזור שנתנאל עבד היו כתובות של דאעש, גני ילדים בסביבה התלוננו שפועלים ערבים זורקים עליהם אבנים. הם צריכים לתת את הדין - למה שהם יסתובבו חופשי? הם צריכים לתת את הדין. אם לא היינו נאבקים לא היו מכירים באלמנה כמשפחה נפגעת פעולות איבה - מי היה מפרנס אותה?".

לקראת האתר החדש: עזור לנו להיות אתר טוב יותר – לחץ כאן!

"אני בטוחה שכשזה קשור ביהודים אז מטשטשים את זה, אבל אם זה ערבים אז שומו שמים, כולם עומדים על הרגליים האחוריות".

"אני לא יודעת עד היום מאיפה היו לי את הכוחות האלה במאבק, גם ארגון חוננו עזרו לנו הרבה. המשפחה שלי אמרה אין סיכוי, זה לא ילך, קיבלתי כוחות בסיעתא דשמיא, אם לא המאבק שלנו זה היה נגמר אחרת", בטוחה עראמי ופונה למשפחת נגר "אני לא יודעת לפרטי פרטים על האירוע של משפחת נגר, אבל אני אומרת: אם הם בטוחים שזה אירוע לאומני שלא ירפו, שיאבקו עד הסוף. כשקרה לנו הסיפור, שמעתי על משפחה בבת ים שבת שלהם נדרסה על ידי ערבי בטיילת ולהורים לא היה כוח להאבק למרות שהממצאים היו חד משמעיים שמדובר בדריסה מכוונת על רקע לאומני".

יגאל נגר, אביה של תהילה הי"ד, אמר בשבוע שעבר בשיחה עם הקול היהודי שמעל לכל ספק בתו נרצחה בידי ערבי על רקע לאומני, ולמרות זאת מהמשטרה נמסר לו שכיוון החקירה המרכזי הוא שמדובר ברצח על רקע פלילי: "מחנכים אותם לרצוח, מחנכים אותם להרוג בנו. המדינה תוכיח שזה פלילי אבל הרוצח, מה שעבר לו בראש - זוהי השחתה על רקע לאומני, ובנקודה הזו תהיה לי מחלוקת עם המדינה".

תגובות (0) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


2 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 18 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד