בע"ה י"ח אדר ב תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

רובן המוחלט של השריפות, כתוצאה מהצתה

דו"ח רשמי של מחלקת החקירות ברשות ארצית לכבאות והצלה, פורסם

  • י"ז טבת תשע"ז - 16:47 15/01/2017
גודל: א א א
השריפה בחיפה. (רותם אביטל)
השריפה בחיפה. (רותם אביטל)

לא הרבה זמן חלף לו מאז השתולל גל שריפות ברחבי הארץ לפני כחודשיים. אנשים כבר חזרו לבתיהם, הגשם שטף את הפיח, אך הוויכוח הציבורי שהתנהל באותו זמן על הסיבות להתפרצות השריפות, המתין לפרסום תוצאות החקירה שהתנהלה ברשות הארצית לכבאות והצלה. היו שטענו כי מזג האוויר השרבי הוא הגורם, אחרים תלו זאת בהצתות של ערבים, והיו שהבינו שה גם וגם.

תוצאות החקירה התפרסמו היום והתוצאות הן חד-משמעיות: טפסר רן שלף, ראש מחלקת החקירות ברשות קובע, כי 71 מתוך 80 השריפות שנחקרו, נגרמו כתוצאה מהצתה מכוונת, ולא כתוצאה מרשלנות או מתקלות שונות ומשונות. מספר קטן מתוך השריפות שנחקרו מוגדר 'חשד להצתה' אך לא ניתן לקבוע זאת בוודאות.

למעשה, מספר השריפות שהתרחשו היה גבוה מאוד. מספר השריפות שדווחו באותם הימים עמד על 460 שריפות ביום לעומת 75 שריפות ביום רגיל. הסיבה לחקירת חלק מהשריפות בלבד נובעת בעיקר ממספר גבוה זה: בשל המספר החריג של אירועי השריפות, הוחלט לחקור רק את השריפות הגדולות שלשם כיבוין הוזנקו לפחות 10 צוותים של כוחות הכיבוי או שהיה בהן מידע מחשיד.

כלומר, השריפות שנחקרו מהוות מדגם מייצג לכלל אירועי השריפות. הקביעה כי שריפה מסוימת נגרמה כתוצאה מהצתה נקבעה על פי הממצאים בשטח: בקבוקי תבערה, מכלי בנזין, ערימות זרדים, סרטוני מצלמות ועוד, לימדו על אופי השריפה ועל הגורם לפריצתה.

לגבי זהות המציתים, הוויכוח עוד ניטש. עם זאת, כבר שבועיים לאחר שוך השריפות, הודיעה דוברת רשות הכבאות, כי ניתוח השריפות שבהן ישנם ממצאים ברורים של הצתה, ניתן לראות התמקדות ברורה באזור הגליל ולאורך קו התפר.

תגובות (0) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


4 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 20 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד