בע"ה ט"ו ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

מה הביא לנוהל החריג בבסיס צאלים?

לוחמים באימון הונחו לפרק מכלולים בנשק האישי. חייל מילואים לקול היהודי: "למה מחתימים אותי על נשק אם בסופו של דבר הוא משמש כמו בזנ'ט?"

  • י"ט טבת תשע"ז - 20:30 17/01/2017
גודל: א א א
חייל במטווח (דובר צהל)
חייל במטווח (דובר צהל)

האם הפשיעה הבדואית בנגב מביאה לנהלים חריגים ומשונים לחיילים בצאלים?

לוחם תותחנים במילואים מספר בשיחה עם הקול היהודיעל הוראה חריגה שקיבלו הוא וחבריו לגדוד באימון האחרון שלהם בצאלים שבנגב, אימון שהסתיים בשבוע שעבר.

לדבריו, כשהם ירדו לשטח, מחוץ לבסיס, הונחו החיילים לפרוק את ה'מכלולים' מהנשק.

הלוחם מעריך שהסיבה להוראה החריגה היא חשש של הצבא מפני גניבות נשק על ידי בדואים באזור צאלים ושימוש בנשק לפשיעה או סחר. לוחם המילואים זועם על ההוראה: "מחתימים אותך על נשק בתחילת האימון אבל הוא משמש יותר כמו בזנ'ט מאשר כמו נשק. זה ממש בדיחה. למה מחתימים אותי על נשק? נותנים לי אחריות על נשק מבלי שיש לי בזה כל שימוש".

לקראת האתר החדש: עזור לנו להיות אתר טוב יותר – לחץ כאן!

לדברי הלוחם, בזמן שמירות החיילים הורשו להחזיר את המכלולים כשהמג"ד הסביר להם ש"נהלי הפתיחה באש פה מחמירים" ובכל אופן אין לפתוח באש לעבר גורמים עוינים "עד שלא נפתחת אש נגדנו".

בעבר סיקרנו בקול היהודי בהרחבה את ההשפעה של הפשיעה הבדואית באזור על שגרת האימונים בצאלים: החל מכניסה של גנבים לשטחי אש לצורך גניבת חומרי נפץ וכלה בגניבות חוזרות ונשנות של ציוד צבאי יקר ערך.

מדובר צה"ל נמסר בתגובה לכתבה, כי "נהלי הבטיחות בבסיס צאלים תואמים לנהלי הבטיחות בכלל יחידות צה"ל. הוצאת המכלולים מתקיימת באופן שגרתי כחלק מנהלי הבטיחות בתרגילי דו"צ".

תגובות (2) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 25 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד