בע"ה ט"ו ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

האסיר הלאומי: "כל מה שעברנו – מתיקות וחסד"

צפו בדבריו של האסיר הלאומי ששוחרר לברית המילה לבנו הבכור

  • כ' טבת תשע"ז - 18:00 18/01/2017
גודל: א א א

עשרות השתתפו אתמול (שלישי) בסעודת ברית המילה לבנו הבכור של דוד אור שחר, אסיר יהודי לאומני אשר לאחר לחץ ומאבק שוחרר ללא תנאי להשתתף בברית.

"עברנו הרבה בכדי להגיע לפה. הבוקר זה בכלל לא היה מובן מאליו שאני אהיה פה", אמר שחר שסיפר למשתתפים את הסאגה שעבר עד ששוחרר ללא תנאי.

כזכור, לאחר שבית המשפט אישור את שחרורו לבית המילה, קבעו בשירות בתי הסהר כי שחר ישוחרר רק לאחר שיחתום על התחייבות כי בברית המילה ישתתפו עד עשרה אנשים. שחר התעקש, ובלחץ של ארגון חוננו יחד עם חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ' ויו"ר המטה הלאומי בליכוד נתן אנלגסמן, שוחרר שחר ללא תנאי.

לקראת האתר החדש: עזור לנו להיות אתר טוב יותר – לחץ כאן!

"בשלב מסוים שמעתי את המפקד מתקשר וצועק בטלפון 'הוא עדין לא יצא? עזוב את הזיהוי והכל, תשחררו אותו כבר. תוציאו אותו'", סיפר שחר.

שחר קשר את שם בנו הבכור, זושא ישראל, לתלאות אותן עבר במאסרו. ישראל ניתן לילד על שם סבו של שחר. למשתתפים אמר כי ישראל זהו גם שמו של רבי ישראל בעל שם טוב, מייסד תנועת החסידות וזושא זה ושמו של רבי זושא מאניפולי.

"בתפילה בשבת כשקראתי נשמת כל חי 'המנהיג עולמו בחסד'. חשבתי על זה ש'עולם' זה העלם ודין וגם שם אפשר לראות שה' הוא מנהיג את הכל ובחסד. כל מה שאנחנו עוברים זוהי מתיקות אחת גדולה". עוד הוסיף שחר בשם הבעש"ט ש"אין מקום פינוי מה' בעולם ולכן באמת אין דין והכל חסד".

בברית מגלים את מה שמכוסה. כל העבודה שלנו בתור יהודים היא לגלות את מה שמסתתר בתוך הטבע. לשים לב שה' מנהיג את העולם גם מעל לטבע ולא רק בדרך הטבע. לפעמים אנחנו עלולים לחשוב שהכל חייב לפעול רק דרך הטבע. אנחנו צריכים להאמין במתיקות של ה' ולגלות שהכל זה חסד".

תגובות (3) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 24 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד