בע"ה י"ט אדר ב תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

עציר מתלונן: אנשי שב"ס הכו אותי

צעיר יהודי השרוי במעצר מספר על אלימות קשה שהופעלה כלפיו מצד אנשי יחידת 'נחשון'. לטענת שב"ס, העציר, שהיה אזוק בשני אזיקים, ניסה לתקוף את המאבטחים והעליב מאבטחים ערבים

  • כ"ח טבת תשע"ז - 22:23 26/01/2017
גודל: א א א
ארכיון (יהודה פרל)
ארכיון (יהודה פרל)

צעיר יהודי המצוי בשבועות האחרונים במעצר טוען שאנשי יחידת 'נחשון' של שירות בתי הסוהר הכו אותו ונהגו כלפיו באלימות קשה ללא הצדקה.

דור עובד, צעיר שנעצר בעת המאבק על היישוב עמונה לפני כחודש וחצי בחשד להסתה ואף הוגש נגדו כתב אישוםמצוי במעצר עד תום ההליכים. לדבריו, בעת ששהה בתא בבית משפט השלום בירושלים שם התקיים דיון בעניינו בתחילת השבוע, ניגש אליו מאבטח יחידת 'נחשון' וקרא לו לצאת מהתא לקראת נסיעה חזרה לבית המעצר בכלא רימונים. "אם תעשה בעיות אני אזרוק לך משהו לפנים" אמר לו, לדבריו, המאבטח. עובד השיב לו "זרוק אם אתה גבר".

לדברי עובד, בהמשך, עם יציאתו משער בית משפט השלום תפס אותו המאבטח בחוזקה וכשעובד ניסה להתנגד הכה אותו המאבטח בחוזקה. בהמשך הצטרפו מאבטחים נוספים של 'נחשון' והכו אף הם את עובד באופן שגרם לו חבלה בפנים והשחית את בגדיו, כל זה בזמן שהוא מובל בשני אזיקים.

בשירות בתי הסוהר טוענים שמי שלא נהג כשורה הוא דווקא עובד עצמו. "תלונה הוגשה בתחנת המשטרה בירושלים כנגד העצור דור עובד (מואשם בהסתה לאלימות) לאחר שאיים ותקף סוהרים ועצירים אחרים", נמסר משב"ס.

"בעת העברת העצור מבית המשפט בירושלים, החל העצור לקלל עצורים בני מיעוטים שהיו בסמיכות אליו. סוהר שב"ס דרש ממנו לחדול מההתגרות והעצור בתגובה ניסה לתקוף את הסוהר. צוות סוהרים השתלט עליו והעלה אותו לרכב שב"ס לצורך הסעתו. לאחר מכן המשיך העצור לאיים על הסוהר כי "ירצח את אשתו וילדיו" וכן צעק לעבר עצורים בני מיעוטים "מוחמד חזיר" וביטויים פוגעניים נוספים".

"יצוין כי בבדיקת החובש שנערכה לעצור מיד לאחר האירוע, הוא לא התלונן על כאבים, לא נמצאו סימני חבלה והוא לא נזקק לטיפול רפואי. כפי שצוין, תלונה על התנהגות דור עובד הוגשה במשטרת ירושלים".

יש לציין שבמהלך האירוע עובד היה אזוק בשני אזיקים.

תגובות (2) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


2 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 18 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד