בע"ה י"ט אדר ב תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

הוחמר עונשו של השייח' המסית

בית המשפט המחוזי קיבל את ערעור הפרקליטות וגזר עליו 14 חודשי מאסר

  • יח"צ
  • י"ח שבט תשע"ז - 15:43 14/02/2017
גודל: א א א

השייח' עומר אבו סארא נאם בהר הבית לפני כשנתיים בעיצומם של ימי מבצע 'צוק איתן' בנאומו בפני כמאה ערבים תחת הכותרת "תכונות היהודים על-פי הקוראן" קרא השייח' באופן מפורש לשחוט יהודים תוך כדי שהוא משווה בין יהודים לקופים וחזירים והסבר על תכונות היהודים הכוללות רשעות, יהירות, תאוות-בצע, שפלות, נוכלות ועוד.

תלונה שהוגשה על-ידי ארגון 'חננו', הובילה לפתיחת חקירה כנגד השייח' והגשת כתב-אישום. בית משפט השלום הרשיע את השייח' בעבירות של הסתה לאלימות או טרור והסתה לגזענות, אך קבע מתחם ענישה של 6-18 חודשי מאסר וגזר עליו עונש של 8 חודשי מאסר בפועל בלבד.

לאחר מכן, הוגש ערעור לבית המשפט המחוזי בירושלים גם על-ידי השייח' וגם על-ידי הפרקליטות. בית המשפט המחוזי דחה את ערעורו של השייח' המסית וקיבל את ערעור הפרקליטות, תוך שהוא מחמיר את עונשו ל-14 חודשי מאסר בפועל.

בפסק הדין כתבו השופטים כי מדובר בקריאות קיצוניות הכוללות קריאה מפורשת להרג יהודים. יתרה מזו, מדובר על איש-דת שלדבריו ישנה השפעה פוטנציאלית גדולה יותר, בייחוד על רקע המקום שבו נאמרו הדברים. לפיכך, הענישה אמרה לבטא את חומרת המעשים ולשאת 'אלמנט הרתעתי' למסית ולהולכים בדרכו.

נציג הפרקליטות, עו"ד נתי בן-חמו הגיב ואמר, "בית המשפט קיבל את עמדת הפרקליטות וקבע כי יש להוקיע מקרים של ניצול חופש הביטוי על מנת להפיץ דברי הסתה וקריאות לגזענות ולאלימות במיוחד כשהן מושמעות מפיו של איש דת בכיר ובעל השפעה בתוך מסגד בהר הבית בפני קהל מאמינים ומופצות ברשת האינטרנט לציבור הרחב. הפרקליטות טענה כי הנאשם ושכמותו מלבים בנאומיהם ובדבריהם את המתח הקיים במדינת ישראל בין ערבים ויהודים, ובכך מביאים למרדף דמים בלתי פוסק ולפגיעה קשה בתחושת הביטחון של ציבור".

מארגון חוננו, אשר עו"ד חור נזרי הגיש בשמו את התלונה שהובילה למעצר והגשת כתב אישום כנגד השייח אבו סארא נמסר בתגובה: "אנו מברכים על ההחמרה בעונשו של השייח' המסית, אך אנו מצפים כי טיפול במסיתים מוסלמים המגבים פיגועים כנגד יהודים, ומעודדים אותם, ייעשה בידי הרשויות. לא ייתכן כי כנגד קטינים יהודים מופעלת יד ברזל הכוללת אמצעים מנהליים קשים, בעוד שמוסלמים מסיתים באופן חופשי לרצח יהודים".

תגובות (1) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


2 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 18 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד