בע"ה י"א ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

רוב הציבור היהודי בעד חנינה לחייל אלאור אזריה

כך על-פי סקר שנערך על-ידי 'ישראל היום' לאחר גזר הדין

  • כ"ז שבט תשע"ז - 16:18 23/02/2017
גודל: א א א
אלאור אזריה (מוטי מילרוד, הארץ)
אלאור אזריה (מוטי מילרוד, הארץ)

עיתון 'ישראל היום' ערך סקר ביחד עם מחקרי 'הגל החדש' יממה לאחר מתן גזר הדין במשפטו של החייל אלאור אזריה. גזר הדין כלל עונש מאסר בפועל של 18 חודשים, מאסר על-תנאי והורדה בדרגה לדרגת טוראי. מנתוני הסקר המלאים עולה, כי 63% מהציבור היהודי בארץ בעד מתן חנינה לחייל, 24% מתנגדים לכל הקלה בעונש ואילו 13% השיבו כי אין להם עמדה בשאלה המדוברת.

עם זאת, עורכי-הדין אייל בסרגליק ואילן כץ, סנגוריו של החייל אמרו כי על אף שהעונש נמצא ברף המינימלי, בכוונתם לערער על עצם ההרשעה בהריגה. לדברי עורכי-הדין זוהי רצונה של משפחתו של החייל ולהבנתם סיכויי הערעור טובים.

התמיכה הציבורית במתן חנינה לחייל אלאור אזריה, מקבלת גם פנים מעשיות. סגנית שר החוץ, ציפי חוטובלי פנתה במכתב לנשיא המדינה שבו ביקשה ממנו לחון את החייל אזריה. במכתבה כתבה חוטובלי כי פרשת קו 300 שבו ניתנה חנינה לאנשי השב"כ בטרם ריצו את עונשם, מהווה תקדים למקרהו של החייל אזריה שלפיו דרושה התערבות של נשיא המדינה כדי לשמור על אחדות העם והאמון הציבורי בחיילי צה"ל.

נשיא המדינה ראובן ריבלין התייחס באופן פומבי לגזר הדין, במהלך ביקור בתרגיל החטיבתי של גולני. בשיחה עם לוחמי גדוד 12 של גולני אמר הנשיא כי צה"ל הוא צבא העם כך שהוא איננו יכול לריב עם העם, כפי שהעם לא יכול לריב עם צה"ל. לדברי ריבלין, "כולנו העם וכולנו צה"ל. אנחנו כל –כך סומכים על המערכת הצה"לית ועל המפקדים של צה"ל". עם זאת, ריבלין לא הבהיר לרגע אחד את עמדתו בסוגיה ומה בכוונתו לעשות לאור הבקשות שהוגשו אליו.

תגובות (3) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 14 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד