בע"ה י"ב ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

משפחות שכולות מוחות על הצו המנהלי

אלוף הפיקוד הודיע כי בכוונתו למסור צו מנהלי לתושב יצהר, נשוי ואב ל-6 ילדים

  • ה' אייר תשע"ז - 17:46 01/05/2017
גודל: א א א
אלקנה פיקאר (צילום: אברהם שפירא) (אברהם שפירא)
אלקנה פיקאר (צילום: אברהם שפירא) (אברהם שפירא)

קבוצת משפחות שכולות מהיישוב יצהר פנתה היום(ב') לאלוף פיקוד מרכז, האלוף רוני נומה במכתב מחאה על כוונתו להרחיק בצו מנהלי את אלקנה פיקאר תושב היישוב בצו מנהלי.

פיקאר, קבלן עבודה עברית ואב לשישה ילדים קיבל אתמול (א'), ערב יום הזיכרון, הודעה לפיה בכוונת האלוף להרחיקו בתוך 72 שעות משטחי יהודה ושומרון בצו מנהלי לתקופה של ארבעה חודשים. משמעות הצו, אם ייצא לפועל, הינו ניתוק של פיקאר ממשפחתו, מביתו וממקור פרנסתו לתקופה של חודשים ארוכים.

הרקע לצו הוא העובדה שפיקאר מעסיק נערים מ"נוער הגבעות", אשר השב"כ פועל נגדם בצורה חריפה מזה זמן רב. משפחתו של פיקאר מארחת את הנערים וביתה מהווה עבורם בית חם, וביצהר אומרים כי הדבר עומד לצנינים בעיני המחלקה היהודית בשב"כ.

"אנו משפחות שכולות מהיישוב יצהר. ברצוננו להביע את מחאתנו על כך, שדווקא בערב יום הזיכרון, היום בו אנו מתייחדים עם זכר בני משפחותינו, בחרת לפגוע בחבר ובשכן קרוב שלנו, אלקנה פיקאר אב לשישה, ולהודיע לו שבתוך ימים ספורים הוא יגורש מביתו באמצעות צו מנהלי, ללא משפט." כתבו המשפחות לנומה.

"מסירת ההודעה בכלל, ובפרט ביום בו כל עם ישראל מתאחד ומתייחד סביב טובי בניו ובנותיו אשר נפלו במאבק על תקומת ישראל ונרצחו על קידוש ה', הינה פגיעה קשה בנו ובזכר הנופלים." הוסיפו.

על המכתב חתמו תשע משפחות מהיישוב, אשר שכלו את בני משפחתם באירועי טרור ובמלחמות ישראל. בין החותמים הרב יוסי פלאי, אחיה של עפרה פליקס הי"ד אשר נרצחה בשומרון בשנת תשנ"ה, אלומה פישר, אחותו של סמ"ר אורן נח הי"ד אשר נהרג בפיצוץ הנגמש בקרב בסג'עייה בשנת תשע"ד, ילדיו של הרב הלל ליברמן הי"ד שנרצח בשכם בשנת תשס"א, בת ציון אליצור אחותו של סמ"ר שמאי אלעזר ליבוביץ הי"ד אשר נרצח בהר חברון בשנת תשס"ב ילדיו של הרב עמירם עולמי הי"ד אשר נרצח בהר חברון בשנת תשנ"ה ובני משפחתו של שלמה ליבמן הי"ד שנרצח ביצהר בשנת תשנ"ח.

בסיום מכתבם קראו המשפחות לאלוף לחזור בו מכוונתו "אנו קוראים לך - חזור מכוונתך לנתק אב ממשפחות, יהודי מארצו וחבר מיישובנו." חתמו את מכתבם.

בתוך כך, בישוב יצהר מגנים בתוקף את הצו המנהלי, והתושבים הקימו מטה מאבק כנגד כוונת אלוף הפיקוד למסור את הצו.

תגובות (3) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 13 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד