בע"ה י"ט אדר ב תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

נסגר התיק נגד שוברים שתיקה

מפקדו של דובר הארגון דין יששכרוב מגיב על דבריו: "לא היה ולא נברא"

  • מערכת הקול-היהודי
  • י"א אייר תשע"ז - 13:47 07/05/2017
גודל: א א א
שוברים שתיקה (איתן אלחדז TPS) צילום: איתן אלחדז TPS
שוברים שתיקה (איתן אלחדז TPS) צילום: איתן אלחדז TPS

הפרקליטות הודיעה שתיק החקירה כנגד ארגון השמאל הקיצוני 'שוברים שתיקה' יסגר, כך פרסם בסוף השבוע העיתון 'מקור ראשון'. את התלונה נגד שוברים שתיקה הגיש ארגון 'עד כאן' לאחר שאנשיו אספו ראיות במצלמות נסתרות, אודות החזקת חומרים מסווגים לכאורה, על ידי שוברים שתיקה.

בפרקליטות אמרו כי מאחר ולא הובאה ראיה לכך ששוברים שתיקה פרסמו מידע ללא אישור הצנזורה, "ובהנחה כי יש ברשות הארגון מידע אשר הוא איננו מוסמך להחזיק בו, נראה כי אין עניין ציבורי בפתיחת חקירה פלילית".

בנוגע לסרטון נוסף בו נראים פעילי שוברים שתיקה מתחקרים חיילים אודות נושאים מבצעיים שאינם קשורים במטרות שוברים שתיקה, אמרו בפרקליטות כי קיבלו את הסבר הארגון על כך שהשאלות "נועדו לבדוק את אמינות החיילים". עו"ד רחל מטר מהפרקליטות הוסיפה עוד כי לא נמצאה ראיה לפיה שוברים שתיקה או פעילים מטעמו מסרו מידע מסווג לידיעתם של גורמים מחוץ לישראל.

"אזלת ידה של הפרקליטות באה לידי ביטוי גם במקרה הנוכחי", אמרו בתגובה בארגון "עד כאן". "העברנו לידי המשטרה הוכחות מצולמות שבהן מודה פעיל 'שוברים שתיקה' כי אנשי הארגון אספו מודיעין צבאי שלא כחוק, וכי בידם חומרים סודיים המסכנים את כוחות צה"ל בגבולות. על אף כל אלה, הפרקליטות לא מאפשרת למשטרה לחקור, והודיעה כי אין עניין לציבור לטפל בנושא. נעשה ככל שביכולתינו נגד מי שמסכן את חיילי צה"ל באופן מכוון".

בתוך כך, הבוקר (א') התראיין עמרי סיינר, המ"פ של פלוגת נח"ל בחברון בה שירת כמ"מ דובר שוברים שתיקה דין יששכרוב, ואמר כי יששכרוב מפיץ דברים שלא היו ולא נבראו.

בתכניתו של אראל סג"ל בגלי צה"ל, התייחס סיינר, החבר בארגון מילואימניקים בחזית, לעדותו של יששכרוב על כך שהיכה בצורה ברוטאלית עצור ערבי שזרק אבנים.

"אתה מצפה ממפקד מחלקה בצה"ל שאם קיבל פקודה בלתי חוקית בעליל שידע להגיד שהוא לא מבצע אותה", אמר סיינר והוסיך כי האירוע אותו מתאר יששכרוב "לא היה ולא נברא".

בתגובה לדברים אמרו בשוברים שתיקה כי האירוע התרחש תחת פיקודו של מ"פ אחר, אולם סיינר אמר כי בדק עם אותו מ"פ שפיקד על יששכרוב חמישה ימים בלבד, וגם הוא אמר שלא היו דברים מעולם. "אותם חיילים, הפקודים שלו, שהלכו אחריו בפטרולים באש ובמים, אומרים לו אתה שקרן, לא היה ולא נברא".

כפי שפורסם בקול היהודי, מספר גורמים דרשו את העמדתו לדין של יששכרוב לאחר שבסרטון שרץ ברשת ונערך מעדותו של יששכרוב באירוע של 'שוברים שתיקה' שהתקיים לאחרונה בקרית אונו, הוא מספר כי בעת ששירת כחייל בחברון, עצרו חבריו ערבי בוגר שיידה אבנים, וסירב לאפשר לאזוק אותו.

יששכרוב מספר כי מפקדו ביקש ממנו לאזוק את העצור, אך הוא מתאר כי במקום לאזוק את העצור בהפעלת כח סביר, הוא החל לתת לו ברכיות עד שהתעלף. "תפסתי לו בעורף והתחלתי לתת לו ברכיות בפנים עד שהוא היה מעולף", סיפר יששכרוב.

תגובות (2) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


4 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 19 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד