בע"ה י"ז ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

מבוכה למשטרה: פשיטה בבית הלא נכון...

"פרשת השחיתות": חוקרי יאח"ה פשטו בטעות על ביתו של רב מבית אל

  • ב' טבת תשע"ה - 18:22 24/12/2014
גודל: א א א

טעות מביכה במיוחד ליחידת העלית של המשטרה.

במסגרת פרשת השחיתות הגדולה שנחשפה הבוקר, סביב מפלגת ישראל ביתינו, פשטו לפנות בוקר חוקרי ובלשים על ביתו של תושב בית אל.אלא שעד מהרה התברר כי חוקרי היחידה המיוחדת לחקירות הונאה של להב 433 הגיעו לאדם הלא נכון.

בעל הבית המופתע, רב מוכר ירא שמיים אשר פרשות שחיתות רחוקות ממנו כרחוק מזרח ממערב, ניסה להבין מדוע הגיעו לעצור אותו, אולם במשך מספר דקות טענו השוטרים והבלשים כי ידע על כך כשיגיע לחדרי החקירות של היחידה בלוד.

השוטרים נכנסו לבית, לקחו את מכשירי הפלאפון של בני המשפחה והתכוננו לערוך חיפוש כאשר הם מצויידים בצו בית משפט. בני המשפחה המופתעים ניסו שוב ושוב לברר מדוע הגיעו השוטרים, אולםרק כעבור מספר דקות אחד מהם הסכים לאמר לבעל הבית כי מעצרו קשור לעבודתו בחל"פ, ואז החלו להתבהר הדברים.

"אמרתי להם שאני אף פעם לא הייתי קשור לחל"פ אלא אני עובד כמורה ומחנך, וכנראה ישנה טעות", תיאר הרב בשיחה עם הקול היהודי. בשלב זה החלו השוטרים להבין כי יתכן ומדובר בטעות, עצרו את החיפוש והחלו בבדיקה. כעבור כרבע שעה התברר להם כי הם טעו באדם, התנצלו ועזבו את המקום.

בהמשך התברר כי שמו של אחד החשודים בפרשה זהה לשמו של תושב בית אל שבביתו נערך החיפוש. החשוד האמיתי אמנם מתגורר בישוב מרוחק ואינו בן אותו הגיל, אולם הדבר לא הפריע למשטרה ולשופט שחתם על הצווים לטעות בצורה כה מביכה. הטעות חמורה שבעתיים לאור העובדה שמדובר בחקירה סמויה המתנהלת מזה כשנה, וחוקרי המשטרה אמורים לדעת היטב את זהות החשודים ומקום מגוריהם.

יש לציין כי לתושב שבביתו נערך החיפוש סיכויים טובים לזכות בתביעה כנגד המשטרה על הטעות החמורה שפגעה בו, מה גם ששמו מופיע ברשימות העצורים המסתובבות בקבוצות הוואצאפ וכך נגרם נזק חמור לשמו הטוב.

תגובות (3) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 18 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד