בע"ה י"ח ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

על חודו של קול: מרזל נפסל

מועמד מפלגת 'יחד', ברוך מרזל, נפסל היום (ה') בועדה המרכזית לבחירות ברוב של קול אחד בלבד. קודם לכן נפסלה זועבי ברוב של 27 למול 6

  • כ"ג שבט תשע"ה - 17:24 12/02/2015
גודל: א א א
ברוך מרזל. ארכיון
ברוך מרזל. ארכיון

חברי ועדת הבחירות המרכזית החליטו בשעות הצהרים (חמישי) על פסילתו של מועמד רשימת 'יחד', ברוך מרזל, מהתמודדות בבחירות לכנסת ה-20.

מועמדותו של מרזל נפסלה על דיוק של קול אחד בלבד, כאשר 17 מחברי הוועדה תמכו בפסילתו לעומת 16 שהתנגדו. מכיוון שמדובר בפסילה אישית, אוטומטית ההחלטה תעבור להכרעת שופטי בג"ץ.

העותרים, המטה למאבק בגזענות, טענו כי מרזל פעל בעבר בתנועת כך שהשתייכה לרב מאיר כהנא הי"ד, אך מעולם לא נקט צעד פומבי שיש בו כדי להתנער מדרכה של התנועה שהוצאה מחוץ לחוק. וינשטיין טען כי לדעתו אין לפסול את מרזל מהתמודדותו.

בתגובה לפסילתו היום (חמישי) להתמודדות בבחירות הקורובת לכנסת ה-20, אמר ברוך מרזל כי "הפסולים פסלו את הכשרים.הרוב שיצר את השמאל בועדה והתנגדות של השמאל, הערבים והתנועה הרפורמית, ממחיש עד כמה הם מפחדים ממני. מדהים שרוב אלה שהצביעו נגד פסילת זועבי הם אלה שפסלו אותי וזו צביעות והתחסדות שאין גדולה ממנה", אמר מרזל והוסיף "אני סומך על הקדוש ברוך הוא ולא על בג"ץ, אבל הוכחתי בדיון שהראיות מסולפות וגם אם נכון שלא לחצתי את ידו של גובראן לו מהווה עילה לפסול אותי".

קודם לכן פסלה ועדת הבחירות את מועמדותה של חברת הכנסת חנין זועבי ברוב של 27 למול שישה בלבד שהתנגדו.

תגובות (2) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 15 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד