בע"ה י"ב ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

רעש האדמה בנפאל: יותר מ-3,700 הרוגים

בית חב"ד הפועל במקום עובד ללא הרף לאיתור יהודים נוספים, והפך למוקד סיוע ושהייה לכל הישראלים באזור. "אנו עושים את כל המאמצים" כתבו זוג בשליחים

  • אברהם שפירא
  • ח' אייר תשע"ה - 13:43 27/04/2015
גודל: א א א
בית הרוס בנפאל
בית הרוס בנפאל

מספר ההרוגים ברעידת האדמה הגדולה בנפאל עומד כעת על 3,726 בני אדם, כך פרסם היום (שני) משרד הפנים המקומי. בהודעה נמסר כי מניין הפצועים עומד על יותר מ-6,538 בני אדם. 90 בני אדם נהרגו במדינות שכנות באסון. כעת, ישנם כ-100 ישראלים מנותקי קשר וקיים חשש לחייהם.

בית חב״ד בנפאל שכותרתו "לכל אחד בכל עניין", הפך למוקד סיוע חירום לכל הישראלים השוהים במדינה, כמעט כאלפיים איש. זוג השליחים, חזקי וחני ליפשיץ דואגים לארוחות חמות, מקומות לינה, סיוע פיזי, קשר עם המשפחות, ביגוד וליווי בבתי חולים ליהודים שהגיעו בהמוניהם לביתם שבקטמנדו.

לקראת סיוע בנאפל (איחוד הצלה)

רעידת האדמה התרחשה בשבת האחרונה בעוצמה של 7.8, רעש האדמה הגדול באזור מזה-81 שנים, וגרמה נזק עצום במדינה. לאחריה, התלוו רעידות אדמה נוספות שהגיעו לעומצה של 6.8 וגרמו אף הן נזק רב. משלחת ישראלית המונה כתשעים אנשי צוות מפיקוד העורף וחיל הרפואה, נשלחה למקום. בנוסף, משלחת נוספת מטעם ארגון מגן דוד אדום המריאה אתמול לנפאל ומיד עם הגיעה, תיצור קשר עם בית חב"ד במקום.

כעת רבים מתושבי האזור נמלטים מהמקום מחשש לרעידות משנה שפוקדות את העיר מפעם לפעם. כמו כן, קיים בעיר מחסור גדול בדלק, מיים ומזון. כתוצאה מרעש האדמה התרחשה גם מפולת שלגים בהרי האוורסט, מה שגרם למותם של לא מעט מטפסים. צוותי חילוץ שונים פועלים לחלץ את המטיילים התקועים בהר.

המטיילים בבית חב"ד לאחר הרעש (פייסבוק)

"אנו עושים את כ-ל המאמצים סביב השעון כדי ליצור קשר עם כל קבוצה של ישראלים שנמצאת בנפאל בכל מקום שהוא!" כתבו בני הזוג בדף הפייסבוק שלהם - אחד מהדרכים היחידות לצור קשר עם העולם במצבם. קווי הטלפון מנותקים כמעט באופן מלא ולרשותם עומד גנרטור שבקושי עובד.

"יש עדיין כמה עשרותחברים וחברות מנותקי קשר. בעזרת השם נגיע אליהם בכל דרך אפשרית. מוכרחים להבין שהתקשורת כאן כל כך לקויה כך שהאתגר הוא עצום!!".

תגובות (1) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 13 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד