בע"ה י"ט אדר ב תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

'החוק הנורווגי' אושר בכנסת

ההצבעה התקיימה במליאת הכנסת במשך הלילה האחרון והחוק עבר ברוב של 64 חברי כנסת שהצביעו בעד לעומת 51 שהצביעו נגד

  • אברהם שפירא
  • י"ד אב תשע"ה - 16:12 30/07/2015
גודל: א א א
מליאת הכנסת (קובי גדעון לעמ)
מליאת הכנסת (קובי גדעון לעמ)

בקריאה ראשונה ושלישית אושר היום (חמישי) בכנסת "החוק הנורבגי" כהוראת שעה, שקובע כי מתאפשר לכל סיעה בקואליציה להכניס חבר כנסת במקומו של שר או סגן שר שיבחרו להתפטר בכדי לפנות את מקומם. החוק ייכנס כעת כניסוי לכנסת הנוכחית.

ככל הנראה, בבית היהודי נפתלי בנט או איילת שקד צפויים להתפטר ותחתם תכנס חברת הכנסת שולי מועלם.מדובר למעשה בתיקון לחוק יסוד הכנסת, והצעת חוק הפסקת חברות בכנסת של ח"כ מכהן כשר או כסגן שר.

יש לציין כי מדובר בחוק שאינו כולל את ראש הממשלה, והוא קובע עוד כי הוא תקף רק לתקופת כהונתו של המתפטר בממשלה. כלומר, אם יחול שינוי במעמדו של שר שיישם את החוק, הוא יוכל לחזור לכנסת במקום חבר הכנסת שהחליפו. כמו כן, סגן שר שינקוט את המהלך יהיה מחויב לכנסת אך לא תהיה לו זכות הצבעה.

החוק עבר ברוב של 64 לעומת 51 שהתנגדו לחוק. את תיקון החוק קדמה שרת המשפטים איילת שקד (הבית היהודי).לפי החוק, שר יוכל להתפטר מהכנסת והבא ברשימת מפלגתו ייכנס במקומו, ואם האחרון יחדל לכהן בתפקיד באותה קדנציה – השר המקורי יוכל לשוב לכנסת על חשבון מחליפו.

מטרת תיקון החוק היא לאפשר לאותו שר להתמקד בעבודתו הממשלתית. הוא קובע כי רק שר אחד מכל מפלגה יכול לממשו, והחוק אינו מחייב את הסיעות והן יחליטו על פי רצונן אם אחד משריהן יתפטר.

תגובות (0) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


3 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 18 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד