בע"ה ט"ו ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

דוח תנאי הכליאה – מצוקה יומיומית

מדוח תנאי הכליאה בישראל שפרסמה הסגוריה הציבורית, עולה תמונה קשה לגבי תנאיהם של אלפי עצירים ואסירים

  • טוביה אריאל
  • י"ז אב תשע"ה - 19:20 02/08/2015
גודל: א א א
כלא (שירות בתי הסהר)
כלא (שירות בתי הסהר)

צפיפות, חום, לכלוך וחוסר במזון הם רק חלק קטן משורת ליקיים ארוכה, העולה מדוח שהוגש על ידי הסנגוריה הציבורית על מערך הכליאה בישראל.

במהלך סיור שערכו נציגי הסנגוריה בבתי המעצר והכליאה בישראל, גילו הנציגים תקלות וליקויים במגוון רחב של נושאים.. בין היתר סובלים האסירים מצפיפות בלתי נסבלת, שימוש בכבילה לא מידתית, תנאים תברואתיים ירודים לפעמים עד כדי סכנה ממשית לבריאותם של אסירים, מצב היגייני גרוע, בעיות מזיקים, מחסור במזון, בעיות בהפרדה בין גברים ונשים, ליקויים במתן טיפול רפואי ועוד.

ישנם מקומות בהם לא קיימת הפרדה בין המקלחת לשירותים, כך שאסירים נאלצים להתקלח מעל המקום בו עשו אסירים אחרים את צרכיהם. מצב אבסורדי זה נמשך אף על פי שכבר לפני ארבע שנים, פסק בית המשפט כי במקומות כאלו צריכים להימצא שירותים חימיים.

ליקוי מדאיג נוסף קשור לפן הטיפולי-סוציאלי, והוא מתבטא בין היתר, במחסור בעובדים סוציאליים ביחס למספר האסירים, ובליקויים הנוגעים למסגרות החינוך, התעסוקה והפנאי. כותבי הדוח מדגישים, כי הליקויים בתחומים אלה אינם מתיישבים עם מטרות הכליאה, שאינן רק בידוד והרחקה מן החברה כי אם גם הזדמנות לשיקום, למניעת חזרה עתידית על עבירות, ולשילוב נורמטיבי בקהילה.
תגובות (0) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 24 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד