בע"ה י"ז ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

עצומה בריטית: "לעצור את נתניהו"

למעלה משלושים אלף בריטים חתמו על עצומה הקוראת לפרלמנט הבריטי לעצור את נתניהו כשיגיע לביקורו הקרוב בלונדון בעוון פשעי מלחמה

  • טוביה אריאל
  • כ"ז אב תשע"ה - 11:07 12/08/2015
גודל: א א א
בנימין נתניהו (לעמ)
בנימין נתניהו (לעמ)

"ראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו אמור להגיע בקרוב ללונדון. על פי החוק הבינלאומי הוא צריך להיעצר בעוון פשעי מלחמה עם הגעתו לבירת הממלכה הבריטית. נתניהו אחראי לטבח של למעלה מ -2,000 אזרחים בשנת 2014".

זו לשון העצומה שפורסמה בימים האחרונים באתר הפרלמנט הבריטי, תחת הכותרת "לעצור את בנימין נתניהו על פשעי מלחמה". על העצומה חתומים למעלה משלושים אלף איש, ועל פי החוק הבריטי אם תגיע העצומה למאה אלף חתימות, יאלץ הפרלמנט, שעד היום סרב להתייחס לנושא, לדון בעניין.

ביקורו של נתניהו עתיד להתקיים בשבועות הקרובים אך מועד סגירת העצומה נקבע לזמו מאוחר ממועד חזרתו של נתניהו לישראל, כנראה שלא מפריע ליוזמי העצומה שמעצרו של נתניהו יתבצע רק בביקור הבא.

משיתופים בפייסבוק של בריטים, אפשר לראות הרבה מאוד תגובות חמות ואוהדות לנתניהו ולישראל, והרבה גינויים כנגד הצד הערבי ברצועת עזה, מה שמצביע על רבים שלא הושפעו מהפרסומים כנגד ישראל.

כאמור אם תגיע העצומה למאה אלף חתימות יאלץ הפרלמנט הבריטי לדון בבקשה אלא שעדיין יש לזכור שלנתניהו ישנה חסינות דיפלומטית ועל פי החוק הבינלאומי לא ניתן לעוצרו.

כזכור, זו לא הפעם הראשונה בה מנסים לעצור ישראלים בחו"ל בעוון פשעי מלחמה. בעבר הגישו ארגונים "פלסטיניים" בקשות למעצרם של קציני צה"ל ובכירים בממשלה לשעברשכבר אינם זכאים לחסינות,ביניהםשרת החוץ לשעבר ציפי לבני, ושרי הביטחון לשעבר אהוד ברק ושאול מופז.

תגובות (0) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 18 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד