בע"ה ט"ז ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

מתווה הגז אושר בממשלה

מתווה הגז אושר היום (א') בממשלה לאחר עיכובים ומאבקים רבים. 17 בעד, 3 נמנעים, ומתנגד אחד

  • טוביה אריאל
  • א' אלול תשע"ה - 18:40 16/08/2015
גודל: א א א
ישיבת ממשלה . ארכיון (קובי גדעון, לעמ)
ישיבת ממשלה . ארכיון (קובי גדעון, לעמ)

לאחר מאבקים רבים, מתווה הגז אושר היום (ראשון) בכנסת. למתווה הגז עומדות התנגדויות רבות בעיקר מצד חברי הכנסת היושבים באופוזיציה.

על פי המתווה, חברות הגז הגדולות יאלצו למכור אחוזים מסוימים מחלקם במאגרים לחברות אחרות, על מנת לפתח תחרות שתגרום לירידה במחירי הגז. בנוסף התחייבו החברות לגמור את פיתוח המאגרים עד סוף שנת התשע"ט, זאת בניגוד לדרישתם הראשונית לקבל מועד מאוחר יותר.

בעניין הפיקוח, הוחלט כי לא יהיה פיקוח על מחירי הגז על מנת שלא לפגוע בהסכמים קודמים, אך הוחלטכי המדינה תגביל את מחיר הגז, בחוזים שייחתמו עד שייכנס שחקן חדש למאגרי תנין וכריש.

בעניין מחיר יחידת אנרגיה של גז, הוחלט במתווה על מקסימום של 5.7 דולרים ליחידה, לעומת 5.8 דולר שדרשו החברות, ולעומת 5.3 דולר המחיר אותו שאף משרד האוצר להחיל. כעת נשאר לנתניהו להעביר את המתווה בכנסת, מה שידרוש את הסכמתה של אחת מחברות האופוזיצה להסכם. לפי שעה הודיעו המפלגות יש עתיד, המחנה הציוני, ומרצ, כי לא יתמכו בהסכם.

גם אם יצליח נתניהו להשיג רוב להסכם בכנסת, כל עוד שר הכלכלה אריה דרעי לא יסכים להפעיל את סמכותו בסעיף 52, להתערב בהחלטת הממונה על ההגבלים העיסקיים, תאלץ הממשלה לחכות שהתפטרותו שלהממונה על ההגבלים העסקיים פרופ' דיויד גילה תיכנס לתוקף, ורק אז תוכל להחיל את המתווה. נכון להיום הודיע דרעי כי לא יפעיל את סמכותו.

לדברי נתניהו, המתווה יסייע במאבק ביוקר המחייה. "גז הוא אנרגיה זולה באופן משמעתי מאנרגיות אחרות, בנוסף יסייע ההסכם לפריפריה וליצירת מקומות עבודה חדשים".

תגובות (0) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 18 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד