בע"ה י"ב ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

אפליקציה חדשה תבדוק את המזוזות

חברי כנסת השתתפו בקמפיין המשיק אפליקציה חדשה לבדיקת מזוזות מהבית. האפליקציה הונפקה על ידי 'איגוד רבני קהילות' "בשביל אנשים שאינם בקיאים בהלכות, אך מעוניינים במזוזה כשרה"

  • טוביה אריאל
  • י"ד חשון תשע"ו - 10:09 27/10/2015
גודל: א א א
מזוזה, אילוסטרציה (Cucaracha)
מזוזה, אילוסטרציה (Cucaracha)

'איגוד רבני הקהילות' משיק אפליקציה חדשה שנועדה להקל על את בדיקת המזוזות בבית. "לפעמים בגלל פגעי מזג האוויר, חוק עייפות החומר או סתם טעות בקניה יש בפתח מזוזה שאינה כשרה, וזאת למרות שאנו רוצים מזוזה כשרה", מסבירים בארגון.

באפליקציה החדשה יוכלו המשתמשים לצלם את קלף המזוזה הקבוע בביתם, ולשולחו אל מכון של האיגוד שיבדוק אותו בשבילם. עם זאת בארגון מדגישים כי "כמובן שעדיף במידת האפשר לקחת את המזוזה לבודק מזוזות".

מנכ"ל האיגוד, הרב עמיחי אליהו, מסביר כי ההחלטה על הנפקת האפליקציה הגיעה בעקבות התגברות הפניות של יהודים מהציבור המסורתי, שאינם בקיאים בנושא, שהיו מעוניינים לבדוק אם המזוזה הקבועה בביתםכשרה.

בסרטון מיוחד שהופץ ברשת יש הסבר מפורט על אופן השימוש באפליקציה ועוד כמה הערות הלכתיות כלליות על אופן קביעת המזוזה בבית.

כחלק מקמפיין ההשקה, הפיצו בארגון סרטונים של פוליטיקאים, אמנים ואישי ציבור שמדברים על חשיבות המזוזה עבורם. בין היתר צולמו לקמפיין השרה מירי רגב, מרים פרץ, חבר הכנסת איתן כבל, הרב שמואל אליהו והזמר דוד דאור.

השרה מירי רגב אומרת בסרטון: "מזוזה בשבילי זה קודם כל הגנה ושמירה, בית יהודי שהקדוש ברוך הוא שומר עליו... כשאנחנו מאמינים ב'שמע ישראל ה' אלוקינו ה' אחד', זו ההצלחה שלנו כעם יהודי".

חבר הכנסת איתן כבל אמר: "המזוזה מספקת את הרוח של הבית. היא שומרת עליו לא רק בהיבט הפיזי, אלא גם ביבט הרוחני. המזוזה היא חלק בלתי נפרד ממה שאנחנו", הוסיף.

תגובות (0) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 13 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד