בע"ה י"ב אייר תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

דני רופ: הסופה הייתה קיצונית ביותר

חזאי ערוץ 10, דני רופ, טען במהלך ישיבת הוועדה לביקורת המדינה בכנסת שנפילת מערכת החשמל הייתה בלתי נמנעת נוכח הסערה הקיצונית

  • אורי קירשנבום
  • ט"ו חשון תשע"ו - 15:25 28/10/2015
גודל: א א א
הצפות בהרצליה (כבאות הרצליה) (כבאות הרצליה)
הצפות בהרצליה (כבאות הרצליה) (כבאות הרצליה)

ביקורת חסרת תקדים נשמעה השבוע על חברת החשמל ועל גורמים נוספים באשר להפסקות החשמל הממושכות שהתרחשו בעקבות הסערה הקשה שפקדה את אזור המרכז והשרון ביום ראשון.

חרף הביקורת הקשה, בישיבה של הוועדה לענייני ביקורת המדינה שהתכנסה השבוע לדון על הקריסה במערכת החשמל, אמר חזאי מזג האוויר של ערוץ 10, דני רופ, כי אי אפשר להאשים את חברת החשמל בתקלות לאור העובדה כי מדובר היה בסופה קיצונית ביותר.

הצפות בהרצליה (כבאות הרצליה)

(ברוך הופמן דוברות מד"א)

לדברי רופ, הייתה חצי שעה שבה הסופה הייתה בדרגה אחת מתחת לדרגה שבה מוגדרת סופת טורנדו. "טורנדו זו סערה שיכולה לבוא במפתיע מענן שנקרא קולנומיבוס... זה ענן ענק שמפיל מטוסים. יש ברד ענק בתוך הענן הזה, מתחת לענן הזה גם יש טורנדו. לא הגענו לזה כי אין לנו משטחים כמו בארה"ב. זה נקרא מייקרוברסט, זו התפרצות פתאומית מתחת לענן, היא עושה כמה דברים: רוחות מעל 100 קמ"ש, אלו רוחות שמפילות לא רק עמודי חשמל אלא גם מנופים. דבר שני שהיא עושה זה ברד בגודל של תפוח, ראיתם מה קרה למכוניות שנפגעו. דבר שלישי שהיא עושה זה כמות גשם של 228 מ"מ בשעה".

כל אלו לא מותירים אופציה, לדברי רופ, שהאזור שנפגע מהסופה לא יינזק בצורה קשה, לרבות הפסקות ממושכות באספקת החשמל.

דני רופ בישיבה בכנסת (צילום מסך)

שטפונות בבקעת הירדן, היום (חדשות 24)

רופ הוסיף, כי במדינות מפותחות רבות, כולל ארה"ב, איטליה וגרמניה, מתרחשות כל שנה כמה וכמה סופות שמביאות תוצאות שכאלה. שם, בניגוד לישראל, הצוותים לא מטפלים בתקלות עד תום הסופה, מחשש לשלומם.

יחד עם זאת, טען רופ, כי אכן צריך להיערך מבעוד מועד ככל שניתן לאירועים מעין אלו, בפרט לאור העובדה שאירועי מזג אוויר הולכים ומקצינים משנה לשנה, כתוצאה מהתחממות כדור הארץ.

רופ הוסיף כי התרחשויות מזג האוויר הקיצוניות מופיעות דווקא בעונות המעבר. המפגש בין טמפרטורות חמות יחסית לבין ענני סערה יוצר תרחישי קיצון במזג האוויר, לכן ההכנה בשטח צריכה להיות לפני העונה הזו ולא רק לקראת תחילת החורף הרשמי.

הרצליה, היום (כב"ה הרצליה)

תגובות (0) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


3 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 18 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד