בע"ה י"ב ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

מערכות בטיחות לרכב בחינם

הממשלה אישרה תכנית לפיה מערכות בטיחות אוטומטיות יותקנו בחינם. לטענת שר התחבורה על אף שעלויות התכנית גבוהות הם עתידות לחסוך מיליארדי שקלים בשנה.

  • כ"ב חשון תשע"ו - 11:41 04/11/2015
גודל: א א א
(ארכיון. ניר קלר)
(ארכיון. ניר קלר)

הממשלה אישרה את תכניתו של שר התחבורה ישראל כץ, לפיה מערכות בטיחות לרכב יותקנו בחינם בכלי רכב שיוצרו בחמש עשרה השנים האחרונות. בנוסף, אוטובוסים ומשאיות יחוייבו בהתקנת המערכות כתנאי לקבלת הרישיון.

במקביל, הוחלט על הקמת צוות משותף של משרדי התחבורה והאוצר לבחינת דרכי המימון של התכנית, שכן מדובר בסכום של מיליארדי שקלים.

מדובר בשלוש מערכות בטיחות. מערכת בקרת סטייה מנתיב, המתריעה בפני הנהג על סטייה מחוץ לנתיב הנסיעה, מערכת ניטור מרחק מלפנים, המזהה מכשול מלפני הרכב או אי שמירת מרחק ומערכת לזיהוי הולכי רגל, המזהה הולכי רגל החוצים או ההולכים על הכביש, בעת נסיעת כלי הרכב.

ממשרד התחבורה נמסר כי ממחקר של משרד התחבורה האמריקני עולה כי 93% מתאונות הדרכים נגרמות כתוצאה מהגורם האנושי, והתראה מוקדמת של המערכות לנהג עשויה למנוע כ-80% מתאונות הדרכים.

| חיסכון עתידי של מיליארדי שקלים בשנה

עוד אומרים במשרד התחבורה שאמנם מדובר בתכנית בעלת עלויות גבוהות אולם היא עתידה לקצץ בעלויות הגבוהות של תאונות הדרכים, זאת מלבד ההיבט הבטיחותי שבה ומניעת סיכון חיי אדם. לטענת משרד התחבורה, "העלות הכוללת של תאונות הדרכים למדינת ישראל מסתכמת מדי שנה בכ-14.5 מיליארד שקלים בשנה,התקנת מערכות אלה בכלי הרכב בישראל עשויה לחסוך מדי שנה למשק מיליארדי שקלים".

מהנתונים עולה עוד כי בשנה הקודמת הותקנו כ-40 אלף מערכות סטייה מנתיב, ניטור מרחק מלפנים וזיהוי הולכי רגל בכלי רכב בישראל, וכתוצאה מכך, נחסכו חייהם של 11 בני אדם. התקנת מערכות כאלה בכל כלי הרכב שיוצרו בחמש עשרה השנים האחרונות, צפויה לחסוך את חייהם של עשרות בני אדם מדי שנה.

תגובות (1) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 13 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד