בע"ה כ"ח ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

גלי צה"ל תצא מהצבא?

על פי תכנית הקיצוצים החדשה של צה"ל תעבור תחנת הרדיו לניהול של גורם אחר. כמו כן יוקטן מספר אנשי הקבע. התכנית טרם קבלה את אישור הדרג המדיני

  • טוביה אריאל
  • כ"ט חשון תשע"ו - 08:35 11/11/2015
גודל: א א א
ניידת שידור של גלי צה"ל (יעקוב)
ניידת שידור של גלי צה"ל (יעקוב)

פורום המטכ"ל של צה"ל התכנס ביומיים האחרונים לדון בתכנית 'גדעון' לקיצוצים בצה"ל. על פי ההודעה שיצאה היום, עתיד צה"ל לקצץ בשנה הקרובה בתחומים רבים, בעיקר במעבר מאנשי קבע לחיילים בשירות סדיר.

כמו כן מתכננים בצה"ל להוציא את תחנת גלי צה"ל לניהול של גורם ממשלתי אחר, על מנת שניהול התחנה לא יהיה על חשבון התקציב הצבאי. התכנית עדיין זקוקה לאישורם של שר הביטחון וראש הממשלה.

על פי התכנית, מערכי הצנזורה, חיל החינוך, הרבנות והפרקליטות הצבאית, יצומצמו בעשרים וחמישה אחוזים. בנוסף, מתוכננת התייעלות בצמצום של מערכים מיותרים, וצה"ל עתיד לאחד את אגף הלוגיסטיקה עם זרוע היבשה. כמו כן צפויים קיצוצים של 10-15 אחוז בתחום מפקדות ומטות.

כאמור, גם אם תחנת גלי צה"ל לא תנוהל על ידי הצבא היא תנוהל ככל הנראה בידי גורם ממשלתי אחר. בין האפשרויות העומדות על הפרק תיתכן העברה של התחנה למשרד הביטחון, כך שניהול התחנה יהיה ישירות על ידי המשרד ולא דרך צה"ל.

בהקשר זה יש לציין כי לאחרונה עוררה שרת התרבות מירי רגב (ליכוד) סערה, כשטענה כי תחנת 'גלגלצ' מנוהלת בצורה שאינה הולמת גורם ממלכתי, וניסתה להתערב באופי הפלייליסט של התחנה. שר הביטחון בוגי יעלון (ליכוד) הורה למפקד התנה לנתק את המגעים עם רגב, וזו הודיע כי תפעל בעניין באופן פרלמנטרי.

הדרך שמציעה תכנית גדעון לצמצום אנשי הקבע בצה"ל, היא החלטה על 'נקודת יציאה' מצה"ל בגיל 35. כלומר, חייל שהגיע לגיל 35 ונראה שאין טעם להשאירו בצבא, יפרוש מצה"ל כשהוא מקבל מענק, זאת על מנת לצמצם את עלויות הפנסיה של אנשי הקבע.

תגובות (1) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


5 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 13 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד