בע"ה י"ב ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

קנס ענק למטרידי מוקדי חירום

הצעת חוק שאושרה בכנסת: יוטל קנס של 14,400 שקלים ומעלה על מטריד מוקד חירום. קנסות גדולים הרבה יותר יוטלו על פניה שהוקצו אליה משאבים, ואיך אפשר להוכיח מי הוא הפונה?

  • טוביה אריאל
  • כ"ט חשון תשע"ו - 20:00 11/11/2015
גודל: א א א
טלפון ציבורי, אילוסטרציה
טלפון ציבורי, אילוסטרציה

הכנסת אישרה בקריאה ראשונה הצעת חוק, לפיה יוטלו קנסות על אזרחים שיטרידו מוקדי חירום. על פי הצעת החוק אזרח שיטריד מוקד חירום יקנס ב 14,400 שקלים. בנוסף, במקרה בו תוביל הקריאה להפעלת משאבים יגדל הקנס עד לסכום של 75,600 שקלים.

בדברי ההסבר להצעה נכתב כי "מוקדי החירום וההצלה מתמודדים עם עומס רב של פניות, ומספר לא מבוטל שלהן הוא הטרדות וקריאות שווא. המוקדנים מתקשים לתפקד בעומס, והצורך לענות לפניות מרובות מביא לבזבוז משאבים ועלול להוביל לשיבוש עבודתם של כוחות החירום וההצלה במתן מענה לפניות אמת.

על פי החוק החדש, במקרה בו תגיע השיחה ממכשיר עם סים מזוהה, יהיה בעל המכשיר אחראי לשיחה, "אולם בעל המנוי יוכל להפריך את החזקה אם עורר ספק סביר בעניין". בהצעת החוק הודגש, כי הוא אינו חל על אזרח שימסור בתום לב מידע שלבסוף התברר כטעות.

מוקד חירום הנזכר בחוק יכלול את מוקד החירום של משטרת ישראל, של מגן דוד אדום או של הרשות הארצית לכבאות והצלה וכן כל מוקד חירום ביטחוני, כך בהצעה שהוגשה על ידי חברי הכנסת,עמר בר־לב, מרב מיכאלי וניסן סלומינסקי.

ההצעה הוגשה בעקבות בדיקה שנעשתה לאחר חטיפת שלושת הנערים, שם כזכור התקבלה פנייה למשטרה, אך זו לא נענתה. מהבדיקה שנערכה עולה כי כ 45% אחוז מהפניות שמגיעות אל מוקדי החירום בחודשים האחרונים, התבררו כפניות שווא.

תגובות (1) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 13 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד