בע"ה י"ב ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

איפה נטייל בחנוכה?

רשימת מסלולים המוצעים על ידי ארגונים שונים לטיולים סביב ימי החנוכה: טיולים בעקבות החשמונאים וגם סתם טיולים לחיזוק הקשר עם ארץ ישראל

  • טוביה אריאל
  • כ"ה כסלו תשע"ו - 08:35 07/12/2015
גודל: א א א
(צילום: בא-עמית)
(צילום: בא-עמית)

במהלך ימי חנוכה מארגנים כמה ארגונים טיולים ברבי הארץ בעקבות החשמונאים. לחלק מהטיולים תוכלו לצאת גם עם המשפחה והילדים, וחלקם מוגדרים כמסלולים למיטיבי לכת.

אם אתם מעוניינים להפוך את הטיול שלכם מסתם חוויה לפעילות שתחזק את האחיזה שלנו בארץ ישראל, זו גם אפשרות, וישנם טיולים שיקחו אתכם למקומות בהם הטיול יכול להועיל לישובה של הארץ.

הבאנו לכם רשימה קצרה של מסלולים וטיולים מאורגנים אליהם אתם מוזמנים להצטרף:

חברת 'עמיתים לטיולים' מציעה לכם טיול למשפחות מיטיבות לכת עם הדלקת נר ראשון בעמק הברכות, מקום הקרב בו נפל אלעזר בן מתתיהו כשנקבר תחת הפיל. היום (ב') יתקיים טיול בנחל 'מכוך' שעל יד מעלה מכמש, טיול זה נועד למיטיבי לכת בלבד (15 ק"מ).

ביום שישי אתם מוזמנים עם כל המשפחה לניווט ספורטיבי (בתשלום)במרחב אמאוס, יער איילון - פארק קנדה. עמותת עמיתים לטיולים לא תיקח אחריות על הטיולים, כל הטיולים בהרשמה מראש, (גם רגע לפני הטיול).

ב'מדרשת הרי גופנה' מציעים לכם ביום שלישי - סיור ברכבים פרטיים בעקבות קרב בית חורון. ביום רביעי - סיור ארכיאולוגי בסביבות העיר מודיעין. ביום חמישי אתם מוזמנים לטיול למשפחות מיטיבות לכת אל מבצר חשמונאי שהתגלה לאחרונה. וביום שישי תוכלו לבחור בין טיול אופניים לטיול ג'יפים בתל ארומה ובשומרון. כל הטיולים בתשלום ובהרשמה מראש.

קבר מתיתיהו? (דר אבישי שכטר)

גם ב'בית חגלה' - מדרשת יריחו, מציעים לכם לטייל בעקבות בתי הכנסת העתיקים ביריחו ולסייר בארמונות החשמונאים. בנוסף סיורים ב'גלגל המקראית', ב'מעברות הירדן' ובאתרים נוספים. כל הסיורים בהרשמה ובתשלם.

בית ספר שדה כפר עציון מציע גם הוא שלל פעילויות וטיולים לחנוכה. בין היתר טיול אל מערת חריטון, סולמות ומפלים בנחל אוג, טיול בעקבות החשמונאים בוואדי קלט, טיול בעקבות החשמונאים בפארק קנדה, סיור בקברות המקבים ביער בן שמן, הזמנה לבא ולצפות בשקיעה בהרודיון, ועוד הרבה סיורים וטיולים נוספים. רוב הטיולים בהרשמה ובתשלום.

בצה"ל הודיעו, כי "במהלך חג החנוכה יפתח צה"ל למטיילים חלק משטחי האימונים במרכז ובדרום הארץ". עם זאת מדגישים בצה"ל, כי "כל כניסה לשטחי אימונים של צה"ל מחייבת תיאום מראש וקבלת אישור בכתב מצה"ל. כניסה לשטחי אימונים ללא תיאום מסכנת את חיי המטיילים ומהווה עבירה על החוק".

תגובות (2) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 13 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד