בע"ה י"ב ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

ראש מוסד חדש

היועץ לביטחון לאומי, יוסי כהן, מונה אמש על ידי ראש הממשלה לתפקיד ראש המוסד. "בכוונתי לעשות מבצעים טובים ככל שיעלה בידי, להביא מודיעין טוב, ולעשות את זה בשקט"

  • טוביה אריאל
  • כ"ו כסלו תשע"ו - 11:06 08/12/2015
גודל: א א א
יוסי כהן (מחלקת המדינה האמריקנית)
יוסי כהן (מחלקת המדינה האמריקנית)

יוסי כהן מונה אמש (שני) לתפקיד ראש המוסד החדש. עד היום שימש כהן כיועץ לביטחון לאומי של לשכת ראש הממשלה, ואתמול הוא נבחר לתפקיד על ידי בנימין נתניהו. כהן, ששימש בעבר כסגן ראש המוסד, יחליף את ראש המוסד היוצא תמיר פרדו.

כהן היה מועמד אחד מתוך שלושה לתפקיד. המועמדים האחרים הם, נ' - סגנו שלפרדו, ומנכ"ל המשרד למודיעין ועניינים אסטרטגיים, רם בן ברק. בטקס המינוי אמר נתניהו כי "הבחירה הייתה קשה, יש לנו צרות של עשירים. שלושת המועמדים הם בעלי כשרונות המתאימים לתפקיד". לדברי נתניהו, כהן שנבחר לתפקיד הוא "אדם עתיר ניסיון והישגים, ובעל יכולת מוכחת בתחומים מגוונים של פעילות המוסד".

כהן, בן 54, נשוי, אב לארבעה וסב לנכדה, התגייס למוסד בשנת התשמ"ג, ובמהלך השנים התקדם בדרג הפיקודי של הארגון עד שבשנת התשע"א מונה לסגן ראש המוסד, תפקיד בו שירת כשנתיים. לאחר מכן מונה כהן לתפקיד היועץ לביטחון לאומי לראש הממשלה וראש המטה לביטחון לאומי, בו כאמור שימש עד אתמול.

בראיון שנתן הבקר, הודה כהן לראש הממשלה ואמר כי בכוונתו "לעשות מבצעים טובים ככל שיעלה בידי, להביא מודיעין טוב, ולעשות את זה בשקט". בנוסף אמר כהן, כי הוא "מאחל לעם ישראל ולעובדי ומפקדי המוסד, שנים טובות ומוצלחות של ביטחון ומודיעין".

תגובות (0) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 13 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד