בע"ה י"ב אייר תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

שטר 200 חדש

שטרה-200 החדש, בצע כחול עם דיוקנו של נתן אלתרמן נכנס היום לשימוש. השטר המונגש גם לעיוורים, יחליף את השטר האדום של שזר, בהדרגה

  • יח"צ
  • י"א טבת תשע"ו - 10:19 23/12/2015
גודל: א א א
(בנק ישראל)
(בנק ישראל)

בנק ישראל קורא לציבור להכיר את השטר החדש ואת סימני הביטחון, באמצעות עלוני ההסברה, באתר האינטרנט, ובאפליקציה הסלולרית "השטרות החדשים".

שטר ה-200 שקל החדש נכנס היום (רביעי) למחזור השטרות של המדינה, שלב נוסף בסדרת השטרות החדשה (סדרה ג' של השקל החדש). השטר החדש נושא את דיוקנו של המשורר נתן אלתרמן. החל מהבוקר, מופץ השטר החדש לציבור הרחב בקופות הבנקים המסחריים, במכשירים האוטומטיים למשיכת מזומנים ובסניפי חברת הדואר.

מבנק ישראל נמסר, כי השטרות בסדרה החדשה מציגים סטנדרטים מתקדמים של ביטחון, חדשנות ונגישות. הם נבדלים זה מזה בצבע ובאורך, ומשולבים בהם מגוון סימני ביטחון מתקדמים נגד זיופים, המיוצרים בטכנולוגיות שונות. בנוסף, בשטרות החדשים משולבים סימנים ייעודיים לטובת אוכלוסיית העיוורים ובעלי לקויות הראיה.
שטרות בערך 200 ש"ח המשמשים אותנו כיום, הנושאים את דיוקנו שלהנשיא לשעבר זלמן שזר (סדרה ב' של השקל החדש), ימשיכו לשמש בהליך חוקי למשך מספר שנים, ויהלכו במחזור במקביל לשטרות החדשים. הואיל ומהלך ההחלפה הוא הדרגתי, הציבור אינו נדרש לבצע בשלב זה כל פעולת החלפה של שטרות. בהמשך, יפרסם בנק ישראל הנחיות להחלפת השטרות מסדרה ב'.

על מנת להגביר את המודעות לכניסתו של השטר החדש למחזור, פתח בנק ישראל בימים האחרונים בתכנית הסברה לציבור הרחב במדיות שונות ונגישות לאוכלוסיות שונות. בין היתר, הופצו כרזות ועלוני הסברה בחמש שפות לסניפי הבנקים, הדואר, וכן לגופים מסחריים וציבוריים שונים אשר יספקו אותם לכל דורש.
תגובות (0) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


2 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 18 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד