בע"ה י"ז ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

ביהמ"ש העליון הקל בעונשי הולילנד

עונשו של אולמרט קוצר מ-6 שנים לשנה וחצי, אשמים נוספים זוכו מעבירות שונות. 4 שנות המאסר של אורי לופוליאנסקי הומרו בשישה חודשי עבודות שירות

  • י"ז טבת תשע"ו - 10:41 29/12/2015
גודל: א א א
אהוא אולמרט (אתר הכנסת)
אהוא אולמרט (אתר הכנסת)

בית המשפט העליון קיבל היום באופן חלקי את ערעורו של ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט וקיצר את עונשו מ-6 שנות מאסר לשנה וחצי בלבד. השופטים זיכו את אולמרט מעבירת שוחד של 500.000 שקל, אולם החליטו שלא לקבל את ערעורו לגבי 60.000 שקל שקיבל מעד המדינה דכנר, אולמרט יתחיל לרצות את עונש המאסר בעוד כחודש וחצי.

ההחלטה שניתנה היום בבית המשפט העליון, התקבלה בהרכב של חמישה שופטים. ההרכב החליט ככל הנראה, שהענשים וההרשעות שהוטלו על המעורבים בפרשה היו מוגזמים, וצמצם באופן בוטה את החלטותיהן של הערכאות הקודמות.

בנוסף, עונשו של היזם הלל צ'רני, שהואשם במתן שוחד והלבנת הון, קוצר משלוש וחצי שנים, לשנתיים. את אביגדור קלנר שהיה שותף לפרוייקט הולילנד זיכה העליון מארבע עבירות בפרשה אך הרשיע אותו בשתי עבירות של שוחד למתווך והלבנת הון, עונשו של קלנר קוצר משלוש שנים לשנתיים.

דני דנקנר זוכה מעבירה אחת מתוך שלוש, ועונשו קוצר משלוש שנים לשנתיים, אך הערעור של עוזרו של דנקנר, מאיר רובין, נדחה על ידי העליון והוא ירצה את כל חמשת שנות המאסר שהוטלו עליו.

אורי לופוליאנסקי שהואשם בקבלת שוחד לארגון יד שרה לא זוכה בבית המשפט אך עונש המאסר שהוטל עליו הוחלף בעבודות שירות, על לופוליאנסקי הוטלו בתחילה שש שנות מאסר, בדיון שנערך בעבר הומתק עונשו לארבע שנים, ובדיון שנערך היום בוטל עונש המאסר ולופוליאנסקי ירצה עונש של שישה חדשי עבודות שירות בלבד.

גם עונשו של סגן ראש העיר ירושלים לשעבר, אלי שימחיוף, קוצר היום משלוש וחצי שנות מאסר לשנה וחצי. שימחיוף שהואשם בתחילה בעבירות קבלת שוחד מעד מדינה על סך 165,000 שקל, זוכה היום מחמת הספק על סכום של 130,000 שקלים.

מלבד הנאשמים שהוזכרו עד כה, ישנם נאשמים נוספים בפרשה שענשם לא הומתק. מהנדס העיר אורי שיטרית ישלח לשבע שנות מאסר, ומנהלת הלשכה של אולמרט, שולה זקן, תרצה 11 חודשי מאסר שנגזרו עליה במסגרת עסקת טיעון.

היה שווה? מתחם הולילנד (Finavon)

| פרשיות נוספות

יש לציין, כי ההחלטה שניתנה היום בבית המשפט, ניתנה רק בעניין תיק הולילנד, ובעניין שוחד שניתן לאחיו של אולמרט על ידי עד המדינה. ראש הממשלה לשעבר, מואשם בעוד מספר עבירות נוספות, בחלקן כבר הורשע והוגש ערעור לעליון, בחלקן זוכה והוגש ערעור, ועל חלקן עוד לא הוחלט אם להגיש כתב אישום.

ב'פרשת טלנסקי' הורשע אולמרט בקבלת דבר במרמה והוטלו עליו 8 חודשי מאסר, הוגש ערעור לבית המשפט העליון. בפרשת 'ראשונטורס' אולמרט זוכה, הפרקליטות ערערה לעליון. בפרשת 'מרכז ההשקעות' אולמרט הורשע חלקית בניגוד עניינים, הפרקליטות ערערה לעליון. בפרשיות אלו יתקיים דיון משותף בעליון, שייערך בחודש הבא.

בנוסף לעבירות אלו, אולמרט חשוד בעבירות של שיבוש הליכי חקירה. על פי הקלטות של שולה זקן, אולמרט ניסה לשכנע אותה שלא תעיד נגדו בבית המשפט. במשטרה המליצו להגיש כנגד אולמרט כתב אישום, וההחלטה בפרשה הועברה לפרקליטות.

תגובות (0) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 18 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד