בע"ה י"ט אדר ב תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

הממשלה אישרה: מנדלבליט היעמ"ש לממשלה

הממשלה אישרה היום את מינויו של אביחי מנדלבליט לתפקיד היועמ"ש לממשלה. מנדלבליט זכור כמי שהביא לחקירתם של חיילי צה"ל לאחר מבצע עופרת יצוקה

  • כ"ב טבת תשע"ו - 17:07 03/01/2016
גודל: א א א
אביחי מנדלבליט (דובר צהל)
אביחי מנדלבליט (דובר צהל)

הממשלה אישרה היום פה אחד את מינויו של מזכיר הממשלה אביחי מנדלבליט לתפקיד היועץ המשפטי לממשלה. נזכיר כי מנדלבליט נבחר כמועמד יחיד לתפקיד, על ידי הוועדה לאיתור מועמדים.

בתחילה הוטל על הוועדה להגיש שלושה מועמדים בפני שרת המשפטים שתבחר מי מביניהם יכהן בתפקיד, אולם בסופו של דבר מנדלבליט היה היחיד שקיבל את המלצתם של ארבעה מחברי הוועדה כנדרש.

כנגד המינוי נשמעו טענות שונות. היו שטענו כי ישנו חשש שמנדלבליט היה מעורב בפרשת הרפז ואף הוגשה המלצה להעמידו לדין בעניין, והיו שטענו כי מאחר ועד היום הוא שימש כמזכיר הממשלה - דרושה תקופת צינון לפני כניסתו לתפקיד בו תינתן לו סמכות על החלטות משפטיות בנוגע לחברי הממשלה.

שרת המשפטים איילת שקד שפתחה את הדיון התיחסה לטענות. לגבי פרשת הרפז טענה, כי הפרטים בפרשה ידועים גם לחברי הוועדה שבחרו במנדלבליט ואלו האחרונים לא ראו בפרטים אלו סיבה למנוע את מינויו של מנדלבליט.

לגבי תקופת הצינון טענה שקד, כי אין מקור נורמטיבי המצדיק את הטיעון, ועל כן היא לא רואה בטעאנה סיבה למנוע את מינוי מנדלבליט לתפקיד היועץ המשפטי.

נזכיר כי מנדלבליט, חובש כיפה, זכור היטב מתקופת תפקידו כפרקליט הצבאי הראשי. בתקופת כהונתו של מנדלבליט כפצ"ר, הוא חידש נוהל, לפיו בכל מקרה מוות של אזרחים ערבים ביו"ש, שלא בעת 'פעילות הנשאת אופי לחימתי מובהק', יובאו החיילים לחקירה גם בטרם נחקרו העובדות.

בנוסף מנדלבליט זכור כפצ"ר שהורה על חקירת לוחמים רבים במבצע עופרת יצוקה ואף על פתיחת כתבי אישום לחלק מהחיילים, מנדלבליט גם נהג להעזר בחמרים מארגון 'בצלם' לצורך חקירת חיילים. בעבר קיימו פעילים הפגנות כנגד מנדלבליט, בטענה שהוא כובל את ידי חיילי צה"ל.

נציין כי לפני מספר ימים נדחתה בבג"ץ עתירה של התנועה לאיכות השלטון כנגד המינוי. בהחלטתה קבעה הופטת מרים נאור, כי העתירה הוגשה טרם זמנה מאחר והמינוי טרם אושר בממשלה. כעת לאחר אישורו של המינוי, יתכן כי העתירה תוגש בשנית.

תגובות (0) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


3 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 18 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד