בע"ה י"ט ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

"הֱוֵי זָהִיר בְּגַחַלְתָּן שֶׁלֹּא תִכָּוֶה"

הרב יצחק שפירא מתייחס להכפשות הנאמרות על הרב יצחק גינזבורג בצל פרשת העינויים של העצורים בשב"כ

  • כ"ד טבת תשע"ו - 18:21 05/01/2016
גודל: א א א
הרב יצחק גינזבורג (הקול היהודי)
הרב יצחק גינזבורג (הקול היהודי)

ההסתה שמובילים גורמים שונים נגד נערי הגבעות בצלה של פרשת העינויים של העצורים בשב"כ מלווה גם בהסתה נגד רבנים המזוהים עם הנערים הללו וסביבתם.

אחת הדמויות שהוזכרו פעמים רבות בפיהם של המסיתים הוא הרב יצחק גינזבורג, ראש תנועת 'דרך חיים' ותנועת 'גל עיני'.

תלמידו, הרב יצחק שפירא, ראש ישיבת 'עוד יוסף חי' ביצהר וחבר ועדת ההקמה של תנועת 'דרך חיים' מתייחס לדברים שנאמרים כלפי הרב גינזבורג ועל האופן שבו ראוי להגיב לדברים הללו.

הרב שפירא מתייחס לאופן שבו הרב גינזבורג עצמו מתמודד עם הדברים, ואומר שמהתנהלות זו צריך ללמוד גם הציבור: "על מלך נאמר: 'משכמו ומעלה גבוה מכל העם'. מבואר בחסידות שהידיים הם רמז למידות ו'שכמו גבוה מכל עם' - הכוונה שהמידות שלו מקבילות לשכל. השכל של העם זה להבין את המידות של המלך. כך אנחנו צריכים ללמוד מהמידות של הצדיקים, 'מאן מלכי רבנן'".

"בשבועות האחרונים אנחנו רואים הרבה הכפשות על מו"ר הרב יצחק גינזבורג. אנחנו צריכים להתבונן וללמוד מהמידות שלו איך להגיב לעלבונות והכפשות".

"נאמר בתורה: 'של נעליך מעל רגלך' מסביר ה'בני יששכר' שנעל זה ראשי תיבות - נשיכת השועל, עקיצת העקרב ולחישת השרף - הם הדברים שהאדם צריך להזהר מהם כשהוא יוצא נגד תלמיד חכם", אומר הרב שפירא כשהוא מתכוון למשנה בפרקי אבות - "וֶהֱוֵי זָהִיר בְּגַחַלְתָּן שֶׁלֹּא תִכָּוֶה, שֶׁנְּשִׁיכָתָן נְשִׁיכַת שׁוּעָל, וַעֲקִיצָתָן עֲקִיצַת עַקְרָב, וּלְחִישָׁתָן לְחִישַׁת שָׂרָף, וְכָל דִּבְרֵיהֶם כְּגַחֲלֵי אֵשׁ".

"מה שמעניין זה שצריך להשיל את הנעליים - 'של נעליך מעל רגלך', כלומר אל תעקוץ, אל תלחש ואל תנשך, 'כי המקום שאתה עומד עליו קודש הוא'. אם אתה רוצה להרגיש שאתה יחד עם הקב"ה ומנותק מהמציאות וכל ההכפשות לא נוגעות לך אתה צריך להשיל מעליך את הנשיכה, את העקיצה ואת הלחישה".

"מה חכמים רצו? שלתלמיד חכם יהיה עקיצה, נשיכה ולחישה? לא. הם רצו שהאדם יידע להיזהר כי לתלמיד חכם יש את הדבר הזה".

"ממילא אפשר לבאר על דרך החסידות ש'הוי זהיר' זה - תהיה מואר מהאור של התלמיד חכם. איך תהיה מואר? שלמרות שיש לו את היכולת לעקוץ וכו' הוא נמצא על 'אדמת קודש', מעניין אותו רק התורה הקדושה והוא מנסה להאיר את התורה בכל פינה ופינה. אם אתה נהיה מואר ומוזהר - מלשון זוהר, כתוצאה ממנו, זה כשאתה רואה איך שהוא משיל את הנעליים ונוהג עם כל אחד בעדינות וברוך הראוי לכל אחד ואחד".

תגובות (2) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 13 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד