בע"ה י"ג אייר תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

דרעי מונה לשר הפנים

הממשלה אישרה היום (א') את מינוי של אריה דרעי, לתפקיד שר הפנים. נתניהו - "יצטרך לטפל בנושא המסתננים". מאי גולן מדרום תל אביב פחות סומכת על דרעי

  • כ"ט טבת תשע"ו - 16:14 10/01/2016
גודל: א א א
אריה דרעי (דוברות הכנסת) (צילום: דוברות הכנסת)
אריה דרעי (דוברות הכנסת) (צילום: דוברות הכנסת)

הממשלה אישרה היום (ראשון) פה אחד את מינויו של יו"ר ש"ס אריה דרעי לתפקיד שר הפנים.

דרעי חזר לתפקיד לאחר שלפני 22 שנה התפטר מתפקידו כשר הפנים בעקבות חשד בעבירות קבלת שוחד ועבירות נוספות. נזכיר כי דרעי אכן הורשע במשפט ואף ריצה עונש מאסר לאחר שקיבל אות קלון, עם זאת רבים טענו לחפותו כשבראשם עמד אז מנהיגה הרוחני של תנועת ש"ס הרב עובדיה יוסף.

את מינויו של דרעי לתפקיד אישר גם היועץ המשפטי לממשלה יהודה ויינשטיין. בחוות דעת שמסר לממשלה כתב ויינשטין , כי "אין בכך כדי לומר שההחלטה על המינוי היא 'טובה וראויה', אלא אך כי היא אינה נוגדת את הדין".

ראש ההמשלה בנימין נתניהו אמר היום כי אחת המשימות העיקריות העומדות בפני דרעי היא הטיפול בבעיית המסתננים. בהקשר הדברים ראוי לציין את דבריה של מאי גולן, פעילה בדרום תל אביב, במאמר שכתבה באתר nrg. גולן הזכירה כי אחת המחלוקות העיקריות בין דרעי לישי, הייתה נושא המסתננים. לדבריה, בעוד שישי פעל להפסקת התופעה, הרי שדרעי, תחת אצטלה של "יהודים רחמנים" ו"אהבת הגר", התנגד לדרכו של ישי.

יש לציין כי בעבר טען דרעי בראיון לגל"צ כי הוא לא מעוניין בתיק הפנים, מאחר וכניסתו לתפקיד זה מעוררת ביקורת ציבורית. כיום כנראה שדרעי כבר לא חושש מהביקורת והוא דווקא מעוניין בתיק.

נזכיר כי בתחילת כהונתה של ההמשלה הנוכחית קיבל דרעי את תיק הכלכלה. אולם כשעלה הצורך לאשר את הסכם הגז ויתר דרעי על התפקיד לטובת ראש הממשלה בנימין נתניהו. לאחר הויתור קיבל דרעי את תיק הנגב והגליל שהורחב גם לתחום הפריפריה החברתית.

כעת, לאחר כחדשיים, שוב מתחלף תפקידו של דרעי, והוא יחליף את השר סילבן שלום (ליכוד) בתפקיד שר הפנים. כזכור השר שלום פרש מהתפקיד בעקבות תלונות שהוגשו כנגדו.

תגובות (1) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 19 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד