בע"ה י"ט אדר ב תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

אין נאמנות -אין תקציבים

השרה מירי רגב מציעה להתנות תקציבים למוסדות תרבות בנאמנות למדינה. "לא אהיה כספומט, יש לי אחריות לכסף הציבורי"

  • ט"ז שבט תשע"ו - 15:31 26/01/2016
גודל: א א א
תיארון הבימה, אילוסטרציה. (Ilan Costica)
תיארון הבימה, אילוסטרציה. (Ilan Costica)

שרת התרבות מרי רגב מתכננת שלב נוסף במלחמתה ב'אומנות' השמאל. בהצעת חוק שתגיש מחר מציעה רגב כי תקציבים למוסדות תרבות יותנו בנאמנות למדינה. רגב תציע את החוק לועדת החינוך מחר בבוקר.

על פי ההצעה ישללו תקציבים ממוסד שיפגע או יבזה את דגל או סמלי המדינה, יסית לגזענות, לאלימות או טרור, יציין את יום העצמאות כיום אבל או ישלול את קיומה של ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית.

בנוסף טוענת רגב כי יש צורך בהעברת סמכויות בעניין למשרד התרבות, לטנתה למשרד האוצר אין ממשק עם מוסדות התרבות ואף לא קיים מנגנון פיקוח על המוסדות אליהם מגיעים התקציבים.נזכיר כי בעבר הקפיאה רגב תקציבים לתיטרון הערבי אל מידאן בעבות סרט שתיעד את חייו של מחבל ערבי שרצח את החייל משה תמם הי"ד.

לדברי השרה שגב"באחריותו של משרד התרבות לפקח על מוסדות התרבות, לרבות התוכן שמוצג בהם, ולוודא שהם לא עוברים על חוקי המדינה", עוד טענה רגב כי "לא אהיה כספומט. יש לי אחריות לכסף הציבורי והחוק הזה יעניק לי את הסמכות לממש את האחריות שלי ולשלול תמיכה ממוסד מפר חוק".

על אף שהצעת החוק אינה מבקשת לסגור מוסדות שאינם עומדים בקריטריונים, אלא רק למנוע מהם את כספי משלמי המיסים, במחנה השמאל כבר ממהרים להאשים את רגב בחוסר דמוקרטיות. חבר הכנסת יואל חסון טען, כי "רגב מנסהלדחוק אותנו לתקופות אפלות, בהן דמוקרטיה היתה רק ערך באינציקלופדיה".

תגובות (0) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


2 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 18 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד