בע"ה י"ט ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

מד"א משיק: אפליקציה מצילת חיים

כמליון 'נאמני חיים' יוכלו לתת מענה באירועי חירום עוד בטרם הגעת אמבולנס

  • יח"צ
  • ט"ז שבט תשע"ו - 18:08 26/01/2016
גודל: א א א
(יהודה פרל)
(יהודה פרל)

מיזם חדשני של מד"א הושק היום (ג'). מדובר באפליקציה מיוחדת שתדע לדווח על מקרי חירום למתנדבים ממערך 'נאמני חיים' על אירועים הקרובים למקום בו הם נמצאים.

הרעיון העומד בבסיס המיזם הענק והחדשני - שזכה לשם "נאמני חיים" - הוא שכל אזרח שעבר בשלב כלשהו הכשרה בסיסית של כ-20 שעות בעזרה ראשונה, מסוגל לבצע פעולות החייאה בסיסיות בחולה שלקה בדום לב – ובכך להגביר את הסיכויים להציל את חייו.

במד"א מאמינים שבתוך כמה חודשים ימנה מערך 'נאמני החיים' החדש כמיליון אזרחים שיוכלו לבצע פעולות החייאה בסיסיות במקרים של דום לב או אובדן הכרה במקביל להדרכה הטלפונית הניתנת על ידי החובשים והפארמדיקים במוקד מד"א, זאת עד להגעת צוות מיומן יותר הכולל פראמדיקים וחובשים נוספים.
מחקרים רבים הוכיחו כי במקרים רבים של הצלת חיים, לזמן התגובה הראשוני ותחילת הטיפול בחולה עשויות להיות משמעויות גורליות באשר לסיכויים להציל את החולה.

כאמור, במד"א מעריכים כי פוטנציאל המצטרפים לפרויקט החדשני עומד על כמיליון איש בעלי הכשרה רלוונטית , כמו רופאים, אחיות, פארמדיקים, חובשים, חובשים בצה"ל, מצילים, מורים וגננות, מגישי עזרה ראשונה ועוד.

מנהל אגף רפואה במד"א ד"ר רפי סטרוגו אמר: "האירוע המרכזי בו מיועד הפרויקט הזה לטפל הוא מקרים של דום לב - הפסקת זרימת דם למוח וללב עצמו. מכאן מתחילה הספירה לאחור, כל שנייה שעוברת מקטינה את הסיכוי לשרוד את האירוע ולצאת ללא נזק מוחי. אנו נאבקים על השניות והדקות הראשונות במטרה לחדש כמה שיותר מהר את זרימת הדם למוח. עד היום נתנו מענה מכל הכיוונים האפשריים, פריסה רחבה של אמבולנסים, אופנועני מד"א, כונני מד"א וכו וכיום הגענו למצב שברוב המקרים תוך כ-5 דקות יש ידיים של איש מד"א מקצועי המטפלות באדם שעבר דום לב. כעת אנחנו באים ואומרים שלפי כל המחקרים השונים והניסיון המקצועי הרב שלנו בשטח גם את הזמן הקיים חייבים להמשיך ולצמצם. לתוך חלון הצמצום הזה נכנס פרויקט 'נאמני חיים'".

תגובות (0) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 15 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד