בע"ה י' ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

'איחוד הצלה' למד"א: כבדו את ההסכם

לטענת 'איחוד הצלה' במד"א ממשיכים לא לדווח להם על אירועי חירום

  • י"ח שבט תשע"ו - 09:30 28/01/2016
גודל: א א א
אופנוע של 'איחוד הצלה' בזירת פיגוע בשומרון (דוברות איחוד הצלה שומרון) (דוברות איחוד הצלה שומרון)
אופנוע של 'איחוד הצלה' בזירת פיגוע בשומרון (דוברות איחוד הצלה שומרון) (דוברות איחוד הצלה שומרון)

ב"איחוד הצלה" מברכים על השקת פרויקט "נאמני חיים" של מגן דוד אדום וקוראים למד"א לכבד את ההסכם להצלת חיים שנחתם מול "איחוד הצלה" במעמד שר הבריאות.

יחד עם זאת, מציינים ב'איחוד הצלה' כי הפרוייקט המדובר מגחיך את ההתעלמות של מד"א ממערך ההצלה של 'איחוד הצלה'. "אנו משתאים מהיעד לצרף 'מיליון חברים למשפחת מד"א' במהלך גדול ומתוקשר היטב, בו בעת שמד"א מחרים ומתעלם מכוח רפואי גדול, אמיתי, דרוך ומיומן של 3,000 רופאים, פרמדיקים וחובשים המצוידים בציוד הרפואי המתקדם ביותר, ומעל ל-400 אופנועי אמבולנס, של 'איחוד הצלה', גוף רפואה רשמי ומוכר על ידי משרד הבריאות", אמרו בארגון.

מערכת היחסים בין שני הארגונים רעועים מזה שנים, בפרט לאור ההתייעלות והגדילה המשמעותית של 'איחוד הצלה' בשנים האחרונות. באזורים רבים בארץ, בהם מצויים לרוב מתנדבי 'איחוד הצלה', זמן ההגעה מהקריאה עד להגעת מתנדבי הארגון לזירה הוא קצר במיוחד, לעתים אף פחות מדקה. יעילותם של מתנדבי 'איחוד הצלה' בשטח הביאה ליוקרה רבה בעיני חלקים גדולים מהציבור ונוצר מעין 'מאבק בכורה' על נושא רפואת החירום בישראל.

עיקר המאבק בין הארגונים התמקד בסוגיית הדיווח ממד"א לאנשי 'איחוד הצלה'. בדרך כלל, נמנעים במד"א להעביר דיווחים על מקרים ל'איחוד הצלה'. לטענת אנשי 'איחוד הצלה' הדבר יוצר מצב שמתנדב שלהם שיכול היה להגיע לזירה תוך שניות כלל לא יידע על המקרה ותוצאות אירוע שכזה עלולות להיות הרות אסון.

כעת, לאור פרוייקט 'נאמני חיים' של מד"א, שכל תכליתו הוא לאפשר הגעה מיידית של כוחות ההצלה לזירה, במיוחד כשמדובר באירוע של דום לה בו כל שנייה יכולה להציל חיים, קוראים ב'איחוד הצלה' לכבד את ההסכם שנחתם בין שני הארגונים לפני כשנתיים במעמד יעקב ליצמן, מי שהיה אז סגן שר הבריאות.

על פי ההסכם, מד"א יעביר את קריאות החירום המגיעות למוקד 101 אל מוקד 'איחוד הצלה' במטרה להציל חיים. על אף ההסכם, טוענית ב'איחוד הצלה' כי במד"א מתעקשים לא להעביר את המידע אליהם.

"אנו מקווים ובטוחים שהאחריות להצלת חיי אדם ורוח ההתנדבות תנצח. זאת לטובת בריאותם ושלומם של כלל אזרחי ישראל", אמרו ב'איחוד הצלה'.

תגובות (0) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


4 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 14 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד