בע"ה ט"ז ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

נגיף הזיקה - לא בישראל

למרות אזהרות ארגון הבריאות העולמי בישראל אין חשש מנגיף הזיקה. הנגיף שמסכן בעיקר נשים הרות לא אמור להתפשט בישראל

  • כ"א שבט תשע"ו - 20:20 31/01/2016
גודל: א א א
יתוש, אילוסטרציה
יתוש, אילוסטרציה

ארגון הבריאות העולמי מזהיר את הציבור מפני 'נגיף הזיקה', מדובר בוירוס המועבר בעקיצת יתוש מסוג אדס (Aedes), למשפחה זו שייך יתוש הנמר האסייתי הקיים בישראל. תוצאות הנגיף אינן מסוכנות בדרך כלל והן כוללות חום, פריחה, כאבי פרקים ואודם בעיניים. אין למחלה טיפול ספיציפי, והיא עוברת תוך יומיים עד שבוע.

החשש מפני הנגיף קיים אצל נשים הרות. בעולם הרפואה חוששים כי עובר שאימו נושאת את הנגיף עלול להיחשף למיקרוצפליה - פגיעה התפתחותית מתבטאת בנכויות קשות של העובר, עד כדי מוות. יש לציין כי בדרך כלל העובר לא ניפגע אבל מאחר וכעת מדובר בהתפשטות גדולה של המחלה החשש בעולם גובר, ובארגון הבריאות העולמי אף שוקלים על הכרזת מצב חירום בינלאומי.

בישראל אין חשש להתפשטות הנגיף, מאחר ובחורף אין יתושים המעבירים את המחלה. עם זאת משרד הבריאות ממליץ לנשים הרות שלא לטוס למדינות בהן התפשט הנגיף במרכז ודרום אמריקה ובאזורים שונים באפריקה.

בארצות הברית ובברזיל חוששים מהתפשטות הנגיף ובשיחה טלפונית של ברק אובאמה עם נשיאת ברזיל דלמה רוסף הוחלט על שיתוף פעולה במציאת דרכים להתמודדות עם הנגיף. מהבית הלבן נמסר כי בשיחה סיכמו הנשיאים"על חשיבות המאמצים המשותפים להעמקת הידע שלנו, לקידום המחקר ולהאצת העבודה על פיתוח חיסונים וטכנולוגיות, כדי לשלוט בנגיף".

תגובות (0) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 22 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד