בע"ה י"ט אדר ב תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

מנדלבליט מונה לתפקיד היועמ"ש

מזכיר הממשלה אביחי מנדלבליט מונה היום לפקיד היועץ המשפטי לממשלה, הוא מחליף את קודמו בתפקיד יהודה וינשטיין. וישטיין: "התנגדתי לפיצול התפקיד"

  • כ"ב שבט תשע"ו - 20:26 01/02/2016
גודל: א א א
מנדלבליט (חיים צח לעמ, באדיבות משרד המשפטים)
מנדלבליט (חיים צח לעמ, באדיבות משרד המשפטים)

מזכיר הממשלה אביחי מנדלבליט עזב היום את תפקידו כשמונה לתפקיד היועץ המשפטי לממשלה. מנדלבליט מחליף את היועמ"ש היוצא יהודה וינשטין שמסים היום תקופה של שש שנים בתפקיד.מנדלבליט נבחר לתפקיד לפני כחודש, ובחירתו אושרהאז על ידי הממשלה.

מיניוי של מנדלבליט אושר על ידי הבג"ץ לאחר דחיית עתירות שהגישו עמותות שונות כנגד המינוי. טקס המינוי התקיים בלשכת עורכי הדין בתל אביב, בנוכחות היועמ"ש היוצא וינשטיין, שרת המשפטים איילת שקד ונשיא המדינה רובי ריבלין.

היועמ"ש היוצא התיחס בדברים שנשא בטקס, לרצונה של השרה שקד לצמצם את סמכותו של היועמ"ש ולפצל את תפקידו. "התנגדתי לפיצול התפקיד ואני מקווה שגם אתה תתנגד לכך, הפיצול יחליש את שלטון החוק", טען וינשטיין בפני מנדלבליט.

מנדלבליט ווינשטיין (חיים צח לעמ, משרד המשפטים)

בתפקידו הקודם כפרקליט הצבאי הראשי, זכור מנדלבליט כמי ששינה נהלים להגדלת מספר החקירות כנגד חיילים שפגעו בערבים, אולם ספק עם הוא יוכל להרגיז את הציבור הימני יותר מקודמו בתפקיד וינשטיין, שבמהלך שש שנות כהונתו הספיק לעורר את חמתם מספר פעמים.

בפינוי הישוב מגרון למשל, סרב וינשטיין להציג בבית המשפט את עמדת ועדת השרים המתנגדת לפינוי. סוגיא נוספת הייתה תביעת דיבה כנגד סרט ערבי על חיילי צה"ל בו סירב וינשטיין להצטרף לעותרים מטעם הממשלה.

גם בעניינים דתיים נטה וינשטיין להחלטת שהרגיזו את הציבור החרדי והדתי, הוא סרב לייצג את הרבנות הראשית בעניין תעודות כשרות ללא אישור ואף הודיע כי המדינה תצטרף לעותרים כנגד הרבנות. כמו כן בעבר המליץ וינשטיין כי 'הדרת נשים' תיחשב לעבירה פלילית.

כאמור היום מונה מנדלבליט לתפקיד היועמ"ש והחליף את וינשטיין, כעת ניתן רק לחכות ולראות עד כמה יתערב מנדלבליט בהחלטות הממשלה, ועד כמה יניח לנבחרי הציבור לקדם את עמדותיהם.

תגובות (1) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


4 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 19 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד