בע"ה י"ט אדר ב תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

נדחה הסדר הטיעון עם אולמרט

בית המשפט דחה את הסדר הטיעון והוסיף חודש נוסף למאסרו של ראש הממשלה לשעבר שיחל בעוד חמישה ימים

  • א' אדר תשע"ו - 10:26 10/02/2016
גודל: א א א
אהוד אולמרט (אתר הכנסת)
אהוד אולמרט (אתר הכנסת)

בית משפט השלום בירושלים דחה היום (רביעי) את הסדר הטיעון שהושג בין פרקליטיו של ראש הממשלה לשעבר אולמרט לבין הפרקליטות לפיו עונש המאסר בגין הרשעתו בעבירת שיבוש הליכי חקירה ירוצה בחפיפה עם עונש המאסר שנגזר עליו על בשל העבירות הנוספות בהן הורשע.

השופט אביטל חן דחה את הסדר הטיעון וגזר על אולמרט עונש של חודש מאסר, בנוסף לעונשו בעבירות הנוספות, כך שבסך הכל יישב אולמרט במאסר 19 חודשים.

הדחייה הייתה צפויה במידה רבה מאחר שכבר בדיון הקודם הביע השופט מורת רוח מההסכם בין אולמרט לפרקליטות ואמר כי ההסכם למעשה הותיר את אולמרט ללא כל עונש בגין העבירה הזו.

ההרשעה בעבירת שיבוש הליכי חקירה מתבססת על הודאה של אולמרט על כך שניסה לשכנע את שולה זקן שלא להעיד נגדו, הודאה שהושגה במסגרת עסקת הטיעון.

ביום שני הקורב ייכנס אולמרט לבית הכלא בגין הרשעתו בקבלת שוחד מאיש העסקים שמואל דכנר ז"ל ששימש כעד מדינה בתיק ונפטר במהלך הדיונים בו.

אולמרט ייכלא באגף מיוחד בכלא מעשיהו ברמלה שם כלואים אנשים בעלי רקע של משרות בכירות. אחת הבעיות אליהן התייחסו בשירות בתי הסוהר בקשר למאסרו של אולמרט היא העובדה כי בשל תפקידו כראש ממשלה הוא מחזיק במידעים סודיים ורגישים ביותר הקשורים בבטחונה של מדינת ישראל, ויש למנוע מפגש קרוב שלו עם אנשים שבפניהם הוא עלול לחשוף ידיעות מעין אלו.

תגובות (0) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


2 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 18 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד