בע"ה י"א ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

הנחת אבן פינה לתיאטרון אספקלריא

בתאטרון אספקלריא מתחילים בשיפוץ "בית לתרבות יהודית". השרה רגב: "הנחת אבן הפינה לתאטרון אספקלריא מגלמת את הזכות של כל אזרח במדינה ליצור ולצרוך תרבות"

  • ב' אדר תשע"ו - 20:18 11/02/2016
גודל: א א א
מתוך הצגה בתיטרון אפקלריה (צילום מסך יוטיוב)
מתוך הצגה בתיטרון אפקלריה (צילום מסך יוטיוב)

בתיאטרון אספקלריא, נערך ביום שני האחרון טקס הנחת אבן פינה למבנה שישמש את התיאטרון בירושלים. 'אספקלריא' נחשב לתיאטרון היהודי הגדול ביותר והוא מציג כחמש מאות הצגות בשנה.

משכנו החדש של התיאטרון ממוקם בבית הרופא במרכז העיר. את המבנה שכר התאטרון לפני כחודשיים באופן פרטי בתקווה שלצורך העלויות הגבוהות של המבנה יתקבלו תקציבים מהרשויות.

באירוע השתתפו גם שרת התרבות מירי רגב וראש עיריית ירושלים ניר ברקת. לדברי השרה רגב "הנחת אבן הפינה לתאטרון אספקלריא מגלמת את הזכות של כל אזרח במדינה ליצור ולצרוך תרבות בין אם הוא דתי או חילוני בין אם תושב המרכז או הפריפריה".

כזכור, השרה רגב עלתה לא אחת לכותרות בעקבות שינויים שערכה בתקציבי התיאטרון, ביניהם שלילת התקציבים להצגה שהעלה תיאטרון ערבי בחיפה על מחבל.

ראש העיר ניר ברקת אמר, כי בכוונתו לעזור לתיאטרון ככל שיוכל. לדברי ברקת, הנחת אבן הפינה מהווה "חלק מהיעד שהצבנו לעצמנו - שלכל מוסד תרבות בירושלים יהיה בית ראוי"

מנכ"ל תיאטרון אספלריא, חגי לובר, אמר במהלך הטקס כי הקמת התיאטרון נתנה ביטוי תרבותי לקולות שלא נשמעו עד אז מעל בימות התרבות. "יש לאספקלריא קול ייחודי שאיפשר לציבור שלם לעבור מצד של צופה בתרבות לצד של יוצר ורוכש תרבות. יחד עם הרצון ליצירה התואמת את אורחות חייו חסר היה בית לתרבות יהודית. היום חלום זה החל לקרום עור וגידים".

תגובות (1) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 13 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד