בע"ה י"ב ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

אחדות ואהבת ישראל או סערה ומחלוקת?

העיתונאי הדתי יאיר שרקי ראה סרטון של הרב יצחק שפירא והרב רפי פרץ רוקדים בחתונה וזיהה אייטם צהבהב. "חבל שיש אנשים שמנסים לפורר בכלים שבידם אהבת ישראל" • מבט לתקשורת

  • אורי קירשנבום
  • ו' אדר תשע"ו - 10:59 15/02/2016
גודל: א א א

ביום שלישי שעבר, התקיימה בירושלים חתונת בתו של הרב יצחק שפירא ראש ישיבת 'עוד יוסף חי'.

אביו של החתן שימש במשך שנים רבות כרב צבאי. אך טבעי היה שהרב רפי פרץ, הרב הצבאי הראשי, שעבד כמה שנים יחד עם אביו של החתן, יגיע לחתונה לברך את המשפחות לרגל השמחה. ואכן כך היה.

בשלב מסוים החלו המששתתפים בחתונה לרקוד ריקודים פורימיים, לרגל כניסתו של חודש אדר א'. כשבמרכז המעגל פזזו הרב שפירא והרב פרץ, כאקט פורימי הם החליפו כובעים, תרתי משמע. הרב פרץ חבש את המגבעת של הרב שפירא והרב שפירא חבש את הכומתה של הרב פרץ.

מסתבר שתמונה שבעיני רבים מסמלת איך שמחה ואהבת ישראל מגשרות על כל המחלוקות האידיאולוגיות, בעיני עיתונאים היא פוטנציאל לאייטם צהוב.

(צילום מסך מאתר mako)

העיתונאי הדתי יאיר שרקי, פרסם אתמול כתבה באתר האינטרנט mako עם סרטון "בלעדי" מהחתונה: "ריקוד הרב הראשי לצה"ל עם מחבר 'תורת המלך'".

אווירת ה"סערה" שניסה שרקי לשוות לסרטון החביב בלטה בכל מילה: "הרב הראשי רקד בחתונה ועורר סערה" הכריזה הכותרת. איזו סערה אתם שואלים? גם אנחנו.

בחשבון הטוויטר שלו ניסה שרקי ללבות עוד יותר את האש שהוא לא הצליח להצית באתר, והעריך, בתגובה לעיתונאי יועז הנדל, כי "ההשפעה לא תהיה על תודעה יהודית, אבל אולי על הארכת הכהונה (של הרבצ"ר. א.ק.) בשנה נוספת". עד כדי כך חמור בעיניו של שרקי ששני יהודים עם חילוקי דעות רוקדים בשמחה יחד, שהוא טרח לבקש תגובה מצה"ל על המעשה "החמור" של הרב הצבאי הראשי. אפילו בצה"ל לא ממש הבינו מה הבעיה.

כמובן ששרקי לא יכול היה לסיים את הכתבה מבלי לציין שבאולם שבו התקיימה החתונה התקיימה גם החתונה המפורסמת שבה רקדו חברי החתן את השיר "זכרני נא" עם סכינים של המנה העיקרית ונשקים. הכל מתחבר.

הרב שפירא אמר לקול היהודי: "בשבוע שעבר, בחתונת בתי, זכינו לשמוח יחד יהודים רבים מהרבה כיוונים".

"ביום יום קורה לצערנו שחילוקי הדעות מובלטים ולא הקשר הפנימי, וברוך השם בתוך השמחה הגדולה של החתונה רקדנו יחד הרב רפי פרץ ואני יחד עם הרבה יהודים טובים שבאו לשמוח איתנו", סיפר הרב שפירא.

"כמה משמח לראות שמאחורי כל הכיוונים השונים בסופו של דבר יש אהבה גדולה בין כל היהודים, אמנם עצוב לראות שיש כאלה שבחרו לעצמם יעוד וקריירה בחיים לפורר באמצעים שבידם את האהבה הזו".

גם התגובות ברשת כוונו את כל החיצים לשרקי, כשרוב מוחלט של התגובות היו בסגנון: "לאיזו רמה ירדת יאיר?" ותגובות ציניות שקראו להעמיד לדין את הרב הצבאי.

גולש בשם אריאל הק, הגיב לפוסט של שרקי בפייסבוק: "מה הבעיה עם זה?! חשבנו שאם החבר'ה מהמגזר יכנסו לתקשורת הם ישפיעו לטובה (יכניסו אהבת חינם, הימנעות מרכילות ולשון הרע, גרימת סכסוכים ופירוד וכו'), ועכשיו אנחנו רואים שהם 'משתלבים' במערכת... עצוב מאד".

תגובות (10) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 13 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד