בע"ה י"ח ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

121 מיליון לסטודנטים ואברכים נזקקים

ועדת הכספים אישרה העברת 121 מיליון ₪ לסטודנטים ולאברכים נזקקים. רוב התקציב יועבר לאברכים אך עדיין תקציבי הסטודנטים הנזקקים יישארו גבוהים יותר

  • ו' אדר תשע"ו - 16:34 15/02/2016
גודל: א א א
אילוסטרציה, (אבי חן, חדשות 24)
אילוסטרציה, (אבי חן, חדשות 24)

ועדת הכספים אישרה היום (ב') העברת 121 מיליון שקל לטובת קרנות הסיוע לסטודנטים ולאברכים נזקקים, מתוכם 41 מיליון שקלים יועברו לתקציב הקרן לסיוע לסטודנטים נזקקים ו-80 מיליון שקל ינתנו כתוספת לתקציב קרן הסיוע לאברכים נזקקים.

מדובר בהעברה תקציבית שבאה בעקבות החלטת ממשלה מלפני שלושה חודשים. לאחר העברת הקציבים יעמוד תקציב הקרן לסטודנטים נזקקים על סך 121 מיליון שקלים לעומת 100 מיליון בקרן המקבילה למען האברכים. הסיוע הן לסטודנטים והן לאברכים הוא לפרקי זמן קצובים ויינתן על בסיס קריטריונים שונים המותאמים לכל אחת משתי האוכלוסיות.

התוספת לקרן לסטודנטים נזקקים נובעת בין השאר, מתוספת של 4,000 סטודנטים, ובעקבותיה, ינתנו תקציבים לסך הכל כ-20 אלף סטודנטים, כך לדברי אורנן פודם, נציג הוועדה לתכנון ולתקצוב במועצה להשכלה גבוהה. לדבריו, תקציבי הסטודנטים מחולקים על פי מספר רב של קריטריונים המזכים בניקוד משתנה, בין היתר, שירות בצבא, מילואים, מחזיק או לא רכב, גר במעונות, אצל ההורים, משכורות ההורים וכד'.

חברי האופוזיציה בוועדת הכספים, מחו על כריכת שתי הקבוצות בהעברה תקציבית אחת. לטענת חברת הכנסת זהבה גלאון (מר"צ), "כריכת שני הדברים יחדיו נועדה להתגבר על פסיקת בג"צ שקבע, כי יש להפסיק את תשלום קצבת ההכנסה לאברכים"

תגובות (0) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 15 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד