בע"ה י' ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

סערה באפרת סביב פינוי קראוונים

עימות בין משפחות באפרת לבין המועצה המקומית הגיע לבג"ץ. לטענת התושבים, המועצה נוהגת בבחינת "'הכושי עשה את שלו הכושי יכול ללכת' כאשר הם נקראו למלא שליחות ציונית וליישב את הגבעה בעבר, אז, איש לא היה מוכן להתגורר שם"

  • ו' אדר תשע"ו - 20:18 15/02/2016
גודל: א א א
פינוי קראוונים. אילוסטרציה (דוברות גוש עציון)
פינוי קראוונים. אילוסטרציה (דוברות גוש עציון)
שופט בית המשפט העליון, חנן מלצר, הוציא צו ביניים המורה למועצת אפרת שלא להרוס קראוונים בגבעת הדגן, ולא לנתק את תושבי הגבעה מזרם המים ואספקת התשתיות.
תושבי הגבעה הגישו באמצעות עורך הדין איתמר בן גביר, עתירה לבג"ץ כנגד הכוונה לפנותם, וטענו כי המועצה נוהגת בבחינת "הכושי עשה את שלו הכושי יכול ללכת" כאשר הם נקראו למלא שליחות ציונית וליישב את הגבעה בעבר, אז, איש לא היה מוכן להתגורר שם. לטענתם, בשלב מסוים לאחר שהתקבלו אישורי בניה המועצה הפרה סיכומים והחלה להתנכל להם, ולדרוש מהם לפנות את המקום ללא כל פיצוי ומציאת פתרון דיור חלופי.
בימים האחרונים החלו במועצה לנתק את זרם החשמל ואספקת המים מהגבעה וכן להודיע בשם ראש המועצה כי בכוונת המועצה להרוס את הקרוואנים. בבקשה דחופה שהוגשה לבית המשפט העליון כתב עורך הדין בן גביר כי המועצה פוגעת בבריאות הילדים המתגוררים בגבעה. כאמור, השופט מלצר קיבל את הבקשה.
ממועצת אפרת נמסר בתגובה לסוכנות TPS: "בניגוד למשתמע מהבקשה שהוגשה,רוב רובם של העותרים, זוגות צעירים אשר התגוררו מספר שנים בקרוואנים בגבעת הדגן נענו לצו השעה ובסיוע המועצה אכן התפנו במרוצת השנה האחרונה מהאתר. עד לאחרונה התגוררו באתר נשוא העתירהשתי משפחות בלבד. הגם שהללו נדרשו לפני למעלה משנתייםלמצוא מקום מגורים חלופי, הם בחרו להתעלם מדרישת המועצה והמדינה להתפנות מהגבעה למקום חלופי. אשר על כן, החלה הועדה בביצוע צו ההריסה שהוצא כנגד המבנים, והחשמל והמים נותקו עוד בטרם הוצא צו בית המשפט".

"לשמחתנו בגבעה המדוברת נבנים כ-500 יחידות דיור שיאפשרו את גידולה של אפרת בעוד כ-2000-3000 תושבים, תושבים אלו שלא התפנו מעכבים בשטח את בניית התשתיות, ואף פוגעים בקבלנים וביזמים שזכו במכרזים כדין וברוכשי הדירות ששילמו ממיטב כספם".

תגובות (1) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


2 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 14 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד