בע"ה י"ב ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

תביעה כספית משודדי עתיקות ערבים

תביעה על סך מאה אלף שקלים מחמישה ערבים שהשחיתו עתיקות במדבר יהודה. החמישה הורשעו בהשחטת 'מערת הגולגולות' כששדדו עתיקות באזור

  • ד' אדר ב תשע"ו - 21:42 14/03/2016
גודל: א א א
המערה שהושחטה (היחידה למניעת שוד ברשות העתיקות)
המערה שהושחטה (היחידה למניעת שוד ברשות העתיקות)

פרקליטות מחוז דרום הגישה בשם רשות העתיקות תביעה כספית על סך כ-100 אלף שקלים, כנגד חמישה ערבים שהשחיתו מערת עתיקות במדבר יהודה. הערבים אינם אזרחי ישראל והם מתגוררים בכפר 'סעיר' שבאזור חברון.

החמישה נתפסו לפני כשנה וחצי לאחר שפלשו ל'מערת הגולגולות' במדבר יהודה והשחיתו אותה בחיפוש אחר עתיקות לגניבה. הם השתמשו בכלי חפירה ובגלאי מתכות מתקדמים. כמו כן מהציוד שהביאו עימם הפולשים הערבים נראה היה כי תכננו להישאר במקום מספר ימים.

הגנבים הערבים נתפסו על ידי פקחי רשות העתיקות, כשבידיהם ממצאים ארכיאולגים עתיקים, ביניהם מסרק כינים בין אלפיים שנה מהתקופה הרומאית.

המשרק שגנבו הערבים (היחידה למניעת שוד ברשות העתיקות)

לאחר שנתפסו הודו בבית המשפט במיוחס להם והורשעובעבירות של קשירת קשר לביצוע פשע, פגיעה באתר עתיקות וכניסה שלא כדין לישראל. הפולשים נדונו לעונשי מאסר בפועל, וכעת כאמור, מוגשת כנגדם גם תביעה אזרחית על סך כ-100 אלף שקלים.

ברשות העתיקות מספרים, כי כבר שנים רבות ששודדי עתיקום גונבים ומשחיטים ממצאים ארכיאולוגים, אך בדרך כלל הם לא נתפסים על ידי הרשויות. במדבר יהודה מצויים ממצאים ארכאולוגים רבים בעיקר בשל החום והיובש השוררים באזור ומשמרים את הממצאים, גנבים רבים מנצלים זאת ומוכרים את הממצאים בארץ ובעולם.

תגובות (0) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 13 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד