בע"ה כ"ז ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

דיין כבר לא יהיה שגריר בברזיל?

לאחר שפורסם מכרז חדש לתפקיד, במשרד החוץ טוענים כי מדובר בתקלה טכנית. דיין: "במשך כשעה שמחתי אישית שהשתחררתי מהמצב הדי מביך בו אני נמצא והצטערתי שמדינת ישראל נכנעת לחרם"

  • ז' אדר ב תשע"ו - 16:15 17/03/2016
גודל: א א א
דני דיין (יוטיוב צילום מסך)
דני דיין (יוטיוב צילום מסך)

תקלה טכנית?מבוכה במשרד החוץ. היום בבוקר פרסם משרד החוץ מכרז לתפקיד שגריר ישראל בברזיל. כזכור לפני כחצי שנה מונה לתפקיד יו"ר מועצת יש"ע לשעבר דני דיין, אולם ברזיל הודיעה כי לא תקבל את דיין כשגריר עקב דעותיו הפולטיות. בעקבות החלטתה של ברזיל הודיע נתניהו כי לא יתמנה שגריר אחר במקום דיין.

כאמור, היום פרסם משרד החוץ מכרז לתפקיד השגריר בברזיל, אולם זמן קצר לאחר מכן שוגרה הודעת ביטול ונטען כי מדובר היה בתקלה טכנית ומדובר במכרז על מספר תפקידים אחרים. על פי הפרסומים ראש הממשלה נתניהו, שרת המשפים איילת שקד ואף דיין עצמו, הופתעו לראות את המכרז החדש.

לאחר שפורסמה הודעת התיקון פרסם דיין בחשבון הטוויטר שלו כי "במשך כשעה שמחתי אישית שהשתחררתי מהמצב הדי מביך בו אני נמצא והצטערתי מדינית שישראל נכנעת לחרם. עכשיו זה חזר להיות להיפך".

יש לציין כי באשר להחלטת ברזיל שלא לקבל את דיין נשמעו טענות על כך שגורמים ישראלים דחפו את ההחלטה. דיין עצמו האשים את חברת הכנסת ציפי לבני כי פעלה ללא לאות נגד מינויו יחד עם הח"כים הערבים, אולם לבני הכחישה את הטענות.

על פי דיווחים באתר nrgמינויו של דיין לשגריר בברזיל אכן עתיד להתבטל אולם ראש הממשלה רוצה להודיע על ההתקפלות רק לאחר שדיין ימונה לתפקיד אחר. בין היתר נטען כי לדיין הוצע לשמש כשגריר בלוס אנג'לס, אך הוא סרב להצעה.

תגובות (0) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


7 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 13 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד