בע"ה י"ב אייר תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

"חזור בך מההחלטה להפליר את מי השתיה"

במכתב ששיגרו עמית גרון, יו"ר תא הבריאות בתנועת 'דרך חיים', ואהוד לשם, מומחה למים שהיה אחראי על הפלרת המים במשרד הבריאות, קוראים השניים לשר הבריאות לחזור בו מההחלטה להפליר את מי השתייה

  • יח"צ
  • ז' אדר ב תשע"ו - 19:44 17/03/2016
גודל: א א א
עמית גרון (יחצ)
עמית גרון (יחצ)

במכתב ששיגרו עמית גרון, יו"ר תא הבריאות של תנועת 'דרך חיים', ואהוד לשם, יועץ אסטרטגי ומומחה למים, ומי שבמשך כ-30 שנה שימש בתפקידים בכירים במשרד הבריאות והיה אחראי על הפלרת המים, קוראים השניים לשר הבריאות הרב ליצמן לחזור בו מההחלטה להפליר את מי השתייה בישראל, וזאת בטענה שהדבר פוגע בבריאות הציבור ומנוגד לחוק ולהלכה היהודית, החלטה שהתקבלה אמש בוועדת הפנים של הכנסת.

"ישראל היא בין המדינות עם שיעור העששת הגבוה בעולם, וזאת למרות שהמים שלה מופלרים כבר הרבה שנים", כתבו גרון ולשם במענה לטענות על כך שהפלרת המים מסייעת למצב השיניים, בעיקר בקרב אוכלוסיות חלשות. "מחקרים חדשים מלמדים שתרבות התזונה בעולם המערבי, הופכת את הפלואוריד לחסר ערך במניעת עששת. ישנם אינספור מחקרים המעידים על פוטנציאל נזקים גדול בהפלרת מים, הכולל גידולים ממאירים בעיקר בעצמות, ירידה ביכולת האינטלקטואלית, פגיעה ברירית המעיים ובכך במערכת העיכול, ועוד".

השניים מציינים כי גם על פי חוקי היסוד, ולחילופין על פי ההלכה היהודית, אין הצדקה לכפיית מתן הפלואוריד המהווה בעצם תרופה.

"חשוב לציין שתוספת פלואוריד למים הינה התערבות רפואית לכל דבר ועניין, ושונה באופן מהותי מהסרת זיהומים ממי השתייה. אין לכך שום הצדקה על פי החוק הישראלי, ולהבדיל גם לא על פי ההלכה. ניתן בקלות לספק פלואוריד דרך משחות השיניים וכדומה למי שמעוניין בכך, ואם משרד הבריאות דואג לשכבות החלשות שאינן מסוגלות לרכוש משחת שיניים, ניתן לסבסד אותם בעלות נמוכה יותר מזו של קניית פלואוריד לכל משק המים של מדינת ישראל".

עוד הם מציינים כי גם היועצת המשפטית של רשות המים, עו"ד חנה פרנקל, הגישה למשרד הבריאות חוות דעת הקובעת נחרצות שיש בהחלטה טעם לפגם.

השניים מציינים מכתב שכתב ד"ר אהוד לשם בו פירט לחברי ועדת הפנים לקראת הדיון שהתקיים ובו הסביר בצורה מקצועית ומפורטת מדוע אסור בשום אופן להחזיר את חובת ההפלרה, בין השאר על סמך ניסיונו העשיר ואחריותו במשך שנים ארוכות בעת שעבד במשרד הבריאות.

"ישנו ציבור גדול במדינה, מכל גווני החברה, הקובל על ההחלטה הזו, שעל פניו נראה שאין לה שום הסבר. לכן, אנו מבקשים ממך בכל תוקף לחזור בך מהחלטתך הזו", כותבים השניים.

תגובות (2) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


3 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 18 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד