בע"ה כ"ד ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

ליקויים באכיפה ביו"ש

דוח מבקר המדינה על משרד הביטחון, צה"ל והמנהל האזרחי - ליקויים באכיפה ביו"ש, בהפקת לקחים בניהול משאבי אנוש ותחומים נוספים

  • י"ח אדר ב תשע"ו - 19:05 28/03/2016
גודל: א א א
בנייה לא חוקית של האיחוד האירופי ביו"ש, (רגבים)
בנייה לא חוקית של האיחוד האירופי ביו"ש, (רגבים)

משרד מבקר המדינה, פרסם היום (שני) את הדוח השנתי על צה"ל, משרד הביטחון ואזור יו"ש. בדוח מתגלים כשלים חמורים בנושאים רבים ביניהם האכיפה בשטחי יו"ש, הפקת לקחים, ניהול משאבי אנוש ונושאים נוספים.

בנוגע לאכיפה ביהודה ושומרון נכתב כי המערכת הממוחשבת של המנהל האזרחי לוקה בחסר ואינה מספקת כראוי את המידע הנדרש לקבלת החלטות. כמו כן נטען כי מרבית הבנייה הבלתי חוקית בשנים האחרונות לא נהרסה.

נראה כי כותב הדוח לא ראה צורך לעסוק בשאלת האפליה כלפי יהודים בהרס בנייה בלתי חוקית. להיפך, בעוד שלבנייה הערבית המהווה את רוב העבירות בתחום ניתנה התיחסות כללית ומקוצרת, לבנייה היהודית ניתנה התיחסות מפורטת הרבה יותר.

כאמור גם בתחום הפקת לקחים טוען המבקר לליקויים. על פי הדו"ח, צה"ל משקיע הרבה בהטמעת לקחים שנלמדו מתחקירים, אך עדיין התחום לוקה בחסר. כמו כן נטען כי מערך כח אדם ב'רפאל מערכות לחימה מתקדמות' שפועל עם מומחים רבים בעלות של למעלה מ-809 מיליון שקלים בשנה, אינו פועל בהתאם לנהלים ואינו מדווח כראוי על העסקת העובדים ומערך הרכש.

נושא נוסף שעלה בתחקיר, הוא 'הוועדה לאנרגיה אטומית'. אולם מאחר והנושא נמצא תחת חיסיון לא פורסמו ממצאים לגבי הליקויים שנמצאו בנושא.

תגובות (0) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


1 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 13 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד