בע"ה י"ט אדר ב תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

חוברת השירים של מאיר אטינגר

חבריו של אטינגר ערכו והוציאו לאור שירים שכתב לאורך השנים

  • יח"צ
  • כ"א אדר ב תשע"ו - 09:20 31/03/2016
גודל: א א א

חבריו של העצור המנהלי מאיר אטינגר אשר שוהה במעצר מנהלי בכלא אשל בבאר שבע הוציאו לאור חוברת משיריו - 'שירת הרוח' – הגיגים אקטואליים בחרוזים, אשר הודפסה באלפי עותקים ומופצת בישיבות.

אטינגר, אשר חוגג בימים אלה את הולדת בנו הבכור, נעצר לפני מעל ל-7 חודשים בצו מעצר מנהלי אשר נחתם כנגדו ע"י שר הביטחון משה בוגי יעלון. ומאז שוהה בתנאי הפרדה ובידוד מחמירים ונאסר עליו לשוחח בטלפון למעט עם חלק מבני משפחתו הקרובים.

כריכת החוברת

בשבוע הבא צפוייה להיערך ברית המילה של בנו. באמצעות עורכת הדין סימה כוכב מטעם ארגון 'חוננו' פנה אטינגר לרשויות שב"ס בבקשה כי יינתן לו חופשה מיוחדת בת מספר שעות לצורך ההשתתפות בברית. נציין כי עד היום טרם התקבל אישור שכזה.

"מר אטינגר הפך לאב לפני מספר ימים ומבקש לממש את זכותו לקחת חלק בברית המילה של בנו. בקשה הועברה לשב"ס ונמצאת כרגע בבדיקת כל הגורמים הרלוונטיים. אנו משוכנעים כי בקשתו תיענה והוא יזכה להשתתף באירוע המרגש - ברית לבנו בכורו" מסרה עו"ד כוכב.

בהקדמה לחוברת כתבו חבריו כי במשך יותר מחצי שנה, יושב מאיר לבדו מאחורי סורג ובריח. הרחק מאשתו, מבני משפחתו וחבריו, וגם הרחק מעצירים יהודים אחרים. "האסיר המסוכן" הזה מוגדר כיעד מספר אחת של המחלקה היהודית בשב"כ, למרות שהוא לא הואשם בעבירה פלילית כלשהי. אפילו השב"כ מודה כי מאיר אטינגר לא קשור כלל ל"פרשת דומא". החברים מזמינים את הקוראים להכיר את מאיר באמת " אתם מוזמנים לקרוא ולהכיר את מאיר דוד אטינגר, כפי שהוא באמת" כתבו.

"השירים נכתבו למגירה, עוד לפני המעצר המנהלי, ואנו 'גנבנו' אותם משם" – מוסיפים חבריו. "אם מאיר היה חופשי, ברור שהוא היה משפר ומתקן, אך הוא נמצא בבידוד מוחלט, ואין באפשרותנו ליצור אתו קשר. נאלץ להביא בפניכם את השירים כמות שהם, בהגהה קלה, ובתוספת מעט הסברים ומראי–מקומות המצביעים על חלק ממקורות היניקה שלהם. לחיסרון זה יש גם יתרון - הקורא יכול להתרשם ולשפוט מיהו מאיר בלי החשש שבלחץ המעצר הוא מוצג על ידינו באופן שונה ממה שהוא באמת".

תגובות (2) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


3 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 19 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד