בע"ה ט' אייר תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

נדחתה ההחלטה בעניינו של קצב

לבקשת עורכי הדין, הוועדה תתכנס שוב ביום רביעי ותקבל את החלטתה הסופית

  • כ"ד אדר ב תשע"ו - 14:25 03/04/2016
גודל: א א א
משה קצב בעת במהלך המשפט (תומר אפלבאום)
משה קצב בעת במהלך המשפט (תומר אפלבאום)

ועדת השחרורים תיתן את החלטתה בנוגע לשחרורו של נשיא המדינה לשעבר משה קצב ביום רביעי. באם יאושר ניכוי שליש מעונשו של קצב, הוא צפוי להשתחרר בעוד כמה שבועות. אם לא - הוא ימשיך לשבת במאסר עוד כשנתיים.

נושא שחרורו של קצב נתון למחלוקת ציבורית גדולה כשרבים טוענים כי עליו לרצות את עונש המאסר עד תומו, עם זאת בתחילה דווח כי שרת המשפטים איילת שקד תומכת בשחרורו של הנשיא, אולם זו הכחישה את הדברים וטענה כי לא תתערב בתיק.

המתנגדים לשחרורו של הנשיא טוענים כי הוא ראוי להישאר בכלא מאחר ולא הביע חרטה על מעשיו. חוסר הנכונות לחרטה נובע מכך שקצב מסרב להודות במעשים בהם הורשע. בעבר נמנעה ועדת השחררוים משחרורם של אסירים שלא הביעו חרטה שהדיון אולי הבולט ביותר הוא הדיון בעניינה של מרגלית הר-שפי שסרבה להביע חרטה על מעשה שלטענתה לא עשתה, אמנם לבסוף הר שפי שוחררה בהתאם לעמדת השב"כ.

בדרך כלל ועדת השחרורים מתייחסת גם לנושא שיקום האסיר. במקרה של קצב טרם ניתנה תכנית שיקום מאחר והוא סרב להודות במעשיו. עם זאת הרשות לשיקום האסיר הודיעה כי ייתכן ותחרוג ממנהגה ותבנה עבור קצב תכנית שיקום.

הפרקליטות כבר הודיעה כי היא מתנגדת לשחרורו של הנשיא, באם תחליט הוועדה על שחרור, נראה כי הפרקליטות תגיש ערעור לביתת המשפט המחוזי. באם תחליט הוועדה שלא לשחרר את קצב יגיע הדיון לבית המשפט לעיניינים מנהליים בלוד.

תגובות (0) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 9 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד