בע"ה י"ט אדר ב תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

הפרקליטים נלחמים בביקורת: פתחו בעיצומים

פרקליטים לא יופיעו בבתי משפט עד להודעה חדשה

  • כ"ה אדר ב תשע"ו - 09:48 04/04/2016
גודל: א א א

פרקליטים בשירות המדינה פתחו היום (ב') בעיצומים חריפים אשר במסגרתם הם לא יופיעו בפני בתי המשפט.

העיצומים מגיעים בשל חיזוק מעמדה של נציבות הביקורת על התביעה, בראשות השופטת בדימוס הילה גרסטלר, ביוזמת שרת המשפטים אילת שקד. מלבד המהלך העקרוני של חיזוק מעמדה של הנציבות, מצביעים הפרקליטים על דו"ח ספציפי שעורר את זעמם במיוחד. מדובר בדו"ח העוסק על הקשר הפסול לכאורה בין פרקליטים לבין המכון לרפואה משפטית.

ככל הנראה, הדו"ח צפוי לכלול ביקורת קשה מאוד על הפרקליטות, לרבות ביקורת אישית ומסקנות אישיות בנוגע לפרקליטים מסויימים, אשר ניהלו לכאורה קשר פסול עם אנשי המכון לרפואה משפטית ושדלו אותם לשנות את דו"חות נתיחת הגופות במקרים רבים במטרה לחזק את עובדות כתב האישום שהוגש על ידי הפרקליטות. אירועים כאלה נחשפו לא אחת בתחקירים בתקשורת, בין היתר על ידי עמרי אסנהיים, תחקירן 'עובדה', כשהמקרה המפורסם ביותר הוא פרשת רצח תאיר ראדה.

כמה פרקליטים הגישו בשבוע שעבר עתירה לבית המשפט העליון בבקשה למנוע את פרסום הדו"ח נגדם, כיוון שזה עלול לפגוע בשמם הטוב חרף העובדה שהם "עושים לילות כימים בייצוג המדינה בערכאות השונות", כך לטענתם.

מלבד הדו"ח המדובר, הרי שבכוונת משרד המשפטים והמשרד לביטחון פנים למנוע פיקוח על נציבות הביקורת כך שתוכל לפעול בצורה חופשית יותר.

תגובות (2) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


3 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 19 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד