בע"ה י"ח ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

שקד נגד בג"ץ

שרת המשפטים תקפה את בג"ץ, מנדלבליט החליט לתמוך. הרצוג תוקף את שקד ואת בנט

  • כ"ה אדר ב תשע"ו - 18:47 04/04/2016
גודל: א א א
בית המשפט העליון (israeltourism-flickr) צילום: (israeltourism-flickr)
בית המשפט העליון (israeltourism-flickr) צילום: (israeltourism-flickr)

בכנס של לשכת עורכי הדין שנערך היום (שני) באילת בחרה שרת המשפטים איילת שקד לתקוף את בית המשפט העליון. שקד תקפה את התנהלות בג"ץ בנושא מתווה הגז ואמרה שבג"ץ בוחר לקבוע גם במקומות בהם ההחלטה צריכה להיות נתונה בידי ציבור הבוחרים.

"תפקידו הקלאסי של בית המשפט הוא להגן על מי שנפגע בניגוד לחוק באופן ישיר, ולא הכרעה בעניינים ציבוריים כללים", אמרה שקד. "בעבר דרש בית המשפט מעותרים להראות שהם נפגעים באופן יחודי כתנאי סף, כפי שנהוג גם היום במדינות רבות בעולם ביניהם ארצות הברית ואנגליה, אולם בעקבות החלטות השופט ברק אין כיום דבר שבית המשפט העליון אינו יכול לדון בו".

שקד טענה כי הגענו למצב בו עמותות וחברי כנסת שרוצים לקדם עמדות פוליטיות "במקום לעשות זאת דרך המערכת הפוליטית הם בוחרים לעשות זאת במסגרת הזירה המשפטית". לבסוף אמרה שקד "אגב ראיתי שמחר יתקיים מושב בעניין 'האקטיביזם השיפוטי, האם נחצו הגבולות?' בעיני סימן השאלה מיותר".

מנגד היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט, בחר להביע תמיכה בבית המשפט העליון, ואמר כי "חלק בלתי נפרד מהשמירה על שלטון החוק הוא שמירה על בתי המשפט והשופטים". מנדלבליט ציין מספר מקרים בהם בג"ץ התערב בהחלטות פוליטיות, כגון נוהל שכן והריסת בתי מחבלים, ואמר כי בכל המקרים האלה הוא בחר לכבד את החלטתו של בג"ץ. מנדלבליט אף טען כי כל חברי הממשלה מסכימים עם הדברים שאמר.

בסיעת המחנה הציוני תוקפים את דברהי של שקד, חברת הכנסת שלי יחימוביץ' טענה כי השתלחותה של שקד אלימה ומסוכנת" וקראה לנתניהו לפטר אותה מתפקידה. בתגובה אמרה שקד כי חברת הכנסת יחימוביץ' עברה את הקווים. "קריאה לפיטורים של שרלאור כך שהוא מביע בקול רם את הערכים שלשמם נבחר היא אבסורד", אמרה שקד.

יו"ר האופוזיציה חבר הכנסת יצחק (בוז'י) הרצוג, שהשתתף בכנס לשכת עורכי הדין, תקף גם הוא את אמירותיה של שקד וטען כי הממשלה מנהלת קמפיין חמור כנגד בית המשפט העליון. לדבריו אנו עלולים להגיע למצב בו "מערכת המשפט תאבד את היכולת שלה לקבל החלטות לפי הדין והצדק".

הרצוג ניצל את הנאום גם כדי לתקוף את תומכי החייל מחברון שירה במחבל וטען כי חברי כנסת שהתבטאו כנגד קצינים כנגד התנהלות הרמטכ"ל "גורמים נזק למדינה" ושוברים מוסכמות של טוהר הנשק.

תגובות (0) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 15 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד